luni, 3 martie 2014

Sorin Cartu: Superfotbalistii fac cate doua fete!

Dupa cum vedeti,  dupa artisti, cantareti si politicieni, a venit si randul sportivilor. Dupa ce l-am intervievat pe Gica Hagi, a venit randul unui alt om de fotbal: este vorba despre Sorin Cartu, fost jucator al Universitatii Craiova.  La acea vreme era selectioner al lotului olimpic de tineret al Romaniei.

Pe fostul om de gol al Universitatii Craiova l-am intalnit zilele trecute pe terasa restaurantului Coral din Cap Aurora. Insotit de sotia  sa, Silvia, si de cele doua dragalase fetite, Sorin era destins, jovial si foarte frumos bronzat.
Rep.: Bina ati venit la mare!
Sorin Cartu: Intotdeauna vacantele mi le petrec la Cap Aurora. Vin aici de cel putin 15-20 de ani, din obisnuinta. Unchiul meu, Mircea Pitrescu (seful restaurantului Coral), care lucreaza de 20 de ani aici, mi-a cultivat pasiunea pentru aceste locuri. Intentionez chiar sa-mi cumpar o locuinta in Constanta.
Rep.: Credeti ca prezenta d-voastra are vreo legatura cu faptul ca MApN a amanat preluarea hotelului Coral?
Sorin Cartu: Nu. poate datorita prezentai mele a intrat soarele in nori. N-am nici o legatura cu armata. Am inteles ca exista diferende insa eu sunt foarte departe de aceasta problema. Armata e oarecum cu noi si n-avem nici  o teama ca va trage.
Rep.: Cat intentionati sa ramaneti pe litoral?
Sorin Cartu: Miercuri vrem sa plecam. Ma voi opri in Bucuresti deoarece joi vreau sa trimit telegramele pentru convocarea lotului olimpic pe 8 august. Apoi imi voi continua drumul la Craiova, pentru a-mi petrece ultimele zile de vacanta acasa. Am decis ca in aceasta perioada sa ma dedic familiei. Lipsind foarte mult de acasa, sotia, Silvia, si fetitele (Roxana - 10 ani, si Ligia - de 6 ani si jumatate) mi-au dus dorul.
Rep.: Deci aveti doua fetite...
Sorin Cartu: Stiti cum este, fotbalistii fac fete, iar superfotbalistii fac cate doua.
Rep.: Cum va distrati?
Sorin Cartu: Bine. In afara de plaja zilnica, serile ne plimbam, mergem la spectacole, la cate in bar.
Rep.: Ati facut parte din delegatia romana la Campionatul Mondial. Cu ce impresii v-ati intors din America?
Sorin Cartu:  Este o tara deosebita. Acolo merita sa traiesti, sa-ti petreci timpul cativa ani, insa numai daca etsi cu familia si cu prietenii, pentru ca altfel te omoara singuratatea. In prima faza nimeni nu si-ar fi inchipuit ca o sa stam atata la sfarsit. desi simteam dorul de casa, am fi vrut sa ne mai chinuim zece zile, numai sa mai fi prins ultimele doua meciuri si o finala. Chiar glumeam pe acolo ca vrem sa jucam doar finala mica, ca sa nu-l maniem pe Dumnezeu!
 
Rep.: Ati fost un atacant foarte productiv atat la Nationala, cat si la U Craiova. Cum priviti departajarea in urma penalty-urilor?
Sorin Cartu: Dupa parerea mea, desi intregul campionat mondial a lasat o impresie generala buna, a fost influentat de conditiile atmosferice, de caldura care a chinuit jucatorii. Ati vazut ca, dupa terminarea meciurilor, toti erau la pamant, epuizati, cu crampe musculare. Va dati seama ca, pentru departajare, nu exista alta solutie. Ce-ar fi insemnat o astfel de partida dupa 24-48 de ore?
Rep.: In acest an veti ramane la lotul olimpic?
Sorin Cartu: Da. Au fost destule oferte dar am refuzat totul. Deocamdata vreau sa incep aceasta campanie, a preliminariilor europene, fiindca eu, ca antrenor, am nevoie de o carte de vizita cu niste rezultate internationale. Sigur, pe plan intern am rezultate, dar de ce sa nu recunoastem, campionatul roman nu este vazut atat de bine in exterior, iar atunci nici impresia nu este una deosebita. Viata noastra ca antrenori, la fel ca si cea de jucatori, este scurta.
Rep.: S-a spus ca echipa nationala a Romaniei nu reflecta valoarea campionatului intern. Ca antrenor al lotului olimpic de tineret aveti posibilitatea de a forma jucatori capabili sa ia locul actualilor titulari...
Sorin Cartu: Desigur, dar exista o expresie si un mare inconvenient: fiind impusa limita de varsta, multi jucatori activeaza la echipe unde nu sunt titulari. Nu am deci motivatia jocului de duminica de duminica intr-un campionat care nu este suficient de puternic. Tocmai de aceea spun eu ca o eventuala reusita ar avea un ecou foarte mare. E un risc pe care mi l-am asumat.
Rep.: Se pare ca antrenorul Puiu Iordanescu va accepta incheierea unui contract in SUA, situatie in care vi se va oferi postul de antrenor al echipei nationale. Infirmati sau confirmati acest zvon?
Sorin Cartu: Deocamdata nu pot sa spun nimic concret despre asta. In urmatoarele zile vom sti daca Puiu se va decide, daca este ceva cu aceasta propunere sau cu ofertele care i s-au facut. Eu am un contract cu federatia la nivelul lotului olimpic. Daca va dfori sa discutam, nu e nici un fel de problema. Dar nu se stie nimic sigur.
Rep.: Daca vi se face oferta, veti accepta?
Sorin Cartu: Cine ar refuza-o? Ar fi aberant sa refuzi. In viata fiecare are un tren: ori te sui in el, ori ramai in gara. Si odata ajuns in tren, depinde in ce vagon urci si cu ce clasa calatoresti. In orice caz. la aceasta ora Puiu este un antrenor cu o cota deosebita, pe care o merita si a castigat-o greu. Este si normal ca el sa fie in atentia multor echipe de fotbal, mai ales ca, in momentul in care a preluat destinele echipei nationale, lotul parea compromis. ceea ce a urmat este meritul lui si al jucatorilor.

Mi-a placut foarte mult sa stau de vorba cu Sorin Cartu; am intalnit un om special, care avea un limbaj frumos si o alura vesela. Stiu ca fiicele i s-au casatorit, iar el este fericit, macar din acest punct de vedere.
In cateva zile, va urma un alt interviu, si mai special (daca pot spune asa!) cu Flroin Piersic.
Va multumesc pentru ca ma cititi si ca-mi sunteti aproape!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu