miercuri, 5 martie 2014

Savurosul actor Florin Piersic: Mor dupa fete!

Da, mai sunt doar cateva zile pana se implinesc 8 ani de cand Laura Stoica nu mai este printre noi. Asa ca, maine, poate, voi publica interviul pe care i l-am luat in urma cu multi ani, pe vremea cand era casatorita, fericita si avea o multime de planuri impreuna cu Florin Ionescu. Dar pana atunci, raman la zi, cu interviul pe care l-am realizat cu savurosul actor Florin Piersic. Se intampla in luna august a anului 1994.... a trecut de atunci o gramada de vreme, dar sunt sigura ca Piersic Sr. este neschimbat, gandeste la fel si este acelasi om minunat.

Pe indragitul actor Florin Piersic l-am intalnit in fata camerei sale de la hotelul Dacia din Neptun, chiar im momentul in care ii daruia cameristei sale un lantisor din sfintit, cu cruciulita, adus de la Ierusalim. Exuberant si foarte volubil, asa cum il stiu, a acceptat sa ne acorde un interviu in exclusivitate:
Rep.: Asadar, v-ati intors de curand din Israel.
Forin Piersic: Am sustinut un spectacol care se numeste "Frumosul si bestia", asa cum a fost intitulat de impresarul meu din Israel, care m-a invitat pentru a 16-a oara acolo.
Rep.: De ce "Frumosul si bestia" ?
Florin Piersic: Pentru ca Frumosul poate sa fie actorul de pe scena, care se daruieste publicului, si Bestia poate sa fie publicul care te judeca, te foarfeca, te coboara, te inalta, te critica, te lauda; sau invers, Bestia poate sa fie actorul de pe scena, care poate sa faca ce vrea cu tine, daca are puterea sa o faca, si Frumosul poate sa fie publicul. Dar cineva, un dr. Reiningen, a facut o epigrama care suna asa:
" Frumosul este Piersic,
Ne-o confirma cronicarul.
Dar enigma-i Cine-i Bestia,
V-o spun eu, e impresarul.".
Spre marea mea surprindere, a fost un spectacol foarte solicitat. Intr-un maraton de aproape trei ore, am facut scene din piesele importante in care am jucat eu. Si din spectacolele in care nu am jucat si as fi dorit sa joc. Eu fiind Varsator, nascut pe 27 ianuarie, sunt superstitios si vreau sa spun ca acest turneu mi-a adus foarte multe satisfactii. E adevarat ca niciodata n-am fost consumat profesional!
Rep.: Ati venit direct pe litoral?
Florin Piersic: La intoacere am fost solicitat de un impresar din Sibiu, un baiat tanar, fiu de cioban, George Nistor, care se zbate sa faca niste spectacole de varietati. Spectacolele merg din ce in ce mai bine. O sa ma intrebati de ce am venit. Sigur, am venit sa castig si niste bani, pentru ca eu sunt un om ca toti oamenii si trebuie sa ma descurc. Dar eu sunt pretentios cu mine si n-am vrut sa dau rasol, ci vreau ca la fiecare spectacol sa las ceva publicului, sa simta ca n-am venit numai ca sa apar, ci sa le las ceva din sufletul meu. In paralel, am fost solicitat de Postelnicu, un impresar vechi, cu state de serviciu foarte mari si cu pricepere, intr-un spectacol care se numeste "Comanda Speciala".
Rep.: Care este motivul plecarii d-voastra de la Teatrul National?
Florin Piersic: N-am vrut sa plec de la Teatrul National, insa ei mi-au oferit rolul Avram Iancu. Citind piesa, mi s-a parut ca, intr-un fel, e depasita de evenimente (vreau sa fiu bine inteles!), putin vetusta, putin terminata. Eu socoteam ca nu mai sunt la varsta lui Avram Iancu, ca sa-l joc pe acest erou. Am avut o intuitie perfecta cand am vazut ca ei vor sa ma pedepseasca pentru refuzul meu de a juca. Pentru a nu se crea un precedent, am cerut pensionarea. Avocatul teatrului, Pele, a ramas cu gura cascata. Si m-am pensionat la 54 de ani, la limita de varsta. Am iesit la pensie pentru a fi liber, mai ales ca m-am simtit jignit pentru ca trebuia sa fiu pedepsit. Eu nu stateam in cei 700 de lei pe care ei voiau sa mi-i ia din salariu si sa scrie pe avizierul teatrului: Florin Piersic a fost pedepsit!
Rep.: Ce a urmat dupa pensionare?
Florin Piersic: Datorita acestei iesiri la pensie, eu am facut cinci calatorii in SUA: la Los Angeles, la Chicago, Detroit, San Francisco, San Jose, unde am facut show-uri. Desi plecam singur, acolo aveam parteneri: pe Anna Szeles, pe Corina Chiriac. Intalnirea cu publicul era o revedere cu spectatorii care au plecat din Romania si care duc dorul tarii, a spectacolelor si a actorilor romani. Toate show-urile au fost incarcate de public. Atunci cand sala e goala, ai o senzatie de parca esti aruncat de pe cale. Spectacolele au fost o adevarata primavara. Bineinteles ca am castigat si niste bani, dar nu-mi place sa vorbesc despre asta, ca atata se abordeaza acest subiect incat imi face greata. La Los Angeles eram intr-un spectacol cu Dumitru Farcas. L-am invitat pe scena si am spus: unul vine la doctor si ii spune ca face pipi in zece directii. Ala ii spune: dom'le, n-am vazut asa o boala in viata mea. Cred ca ai gresit adresa. Trebuie sa mergi la Dumitru Farcas, sa te invete unde sa pui degetele cand faci pipi!
Rep.: Mai aveti si alte proiecte pentru aceasta toamna?
Florin Piersic: Ultima oara cand m-am intors din SUA a fost o furtuna groaznica peste ocean. Atat de tare m-am cufurit pe mine in avion, ca m-am pus in genunchi sa-mi fac rugaciunea. M-am jurat ca nu o sa mai trec niciodata oceanul. dar una spui, alta faci. Am fost chemat acum de comunitatea romana din Chicago la Sarbatoarea Strugurilor. Toata deplasarea mea va dura vreo 20 de zile. In avion o sa stau pe aripa. La reintoarcere vreau sa incep spectacolele la National.
Rep.: Sa revenim la acest sezon estival. Cum v-ati petrecut timpul?
 
Florin Piersic: Marea mea bucurie a fost faptul ca cei doi baieti ai mei, Florin Piersic Jr. (fiul Tatianei Jekel, actrita la Teatru Mic din Bucuresti) si Daniel Piersic ( fiul Annei  Szeles), baiatul meu din Budapesta, de 18 ani, s-au intalnit si au petrecut impreuna zece zile. Relatia mea cu Anna a ramas buna, suntem prieteni. Cei doi copii ai mei nu s-au vazut de patru ani. Pentru cateva zile, am fost pe plaja cei trei Piersic.
Rep.: In prezent cu cine va impartiti "necazurile"?
Florin Piersic: Sunt casatorit cu o ardeleanca, Ana Trader, acum Piersic. O cunosc de multa vreme, i-am facut curte. Nu mai sunt la varsta la care umbli din floare in floare. Mor dupa fete. Toata viata mea mi-am dorit o fetita. Eu trebuie sa am ceva stabil, trebuie sa fiu asteptat de cineva, pazit de cineva, cineva sa traiasca cu mine bucuriile, deceptiile, tristetile mele. Aceasta persoana am gasit-o in Ana.
Rep.: Spuneti ca v-ati dorit o fetita. Incercati sa o aveti in aceasta casnicie?
Florin Piersic: Eu n-am curajul lui Bibanu sau al lui Delon, sa mai fac un copil. Nu cred ca as mai putea sa stau langa un copil mic. Nu sunt genul de om care sa-si lase copilul in grija altora. Eu trebuie sa-l cresc. Sper ca unul dintre baietii mei sa-mi daruiasca, intr-o buna zi, o nepotica.
Rep.: La un moment-dat s-a vorbit despre intentia d-voastra de a candida la presedintia Romaniei. este un proiect serios?
Florin Piersic: Acum un an si ceva, a fost o mica sarbatoare la hotelul Bulevard din Bucuresti. Acolo, George Stanca mi-a cerut o bomba. Nu aveam ce sa spun, insa Florinel, care era langa mine, mi-a suflat: "spune-i ca vrei sa candidezi la presedintie Romaniei". Acum mi-e rusine sa dau inapoi dupa ce s-a scris acest lucru. Ma gandesc cu seriozitate, studiez si am de gand sa ma inscriu la cursurile de stiinte politice, ca sa ma pun la punct. Stiu ca n-am  sa ies presedinte, nici macar de CAP, dar nici nu vreau sa ma voteze lumea . Vreau sa starnesc putin spiritele, sa se vada ca exista oameni care doresc sa fie mai bine in Romania. Stiu ca o sa fiu criticat, injurat dar tot voi candida. Nu renunt, ma duc inainte si candidez cu orice pret. Si am sa dau un exemplu: Reagan, care a fost tot actor, a fost intrebat daca actoria exercita vreo influenta asupra presedintelui. Raspunsul sau a fost: nici nu pot sa-mi imaginez un presedinte, fara sa fie actor!


Savuros om, Florin Piersic! Sper ca spectacolele sale sa fie foarte multe, timp de foarte multi ani de acum incolo! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu