joi, 13 martie 2014

Florin Piersic Jr., in perioada sa de "stagiatura"

Da, stiu, dupa anul 1990 nu a mai fost obligatorie "stagiatura", dar cei care au absolvit facultatea inainte de revolutie au amintiri numeroase, frumoase si/sau triste legate de aceasta perioada. Stiu, Florin Piersic jr. nu intra in categoria celor ce au absolvit post-revolutie, motiv pentru care este acest titlu al postarii!  Bine ca ati inteles!
In fine, in anul 1994, pe vremea cand era la Neptun cu tatal sau, l-am prins intr-o oarecare dispozitie ok pentru a-i lua un interviu. Si iata ce a iesit:

"Nascut in zodia Racului, pe 18 iulie 1968, Florin Piersic Jr. are o alura pe care si-ar dori-o orice actor: inalt, suplu, atragator. Dupa absolvirea IATC-ului, in urma cu trei ani, s-a angajat la Teatru Mic din Bucuresti.In aceasta vara l-am regasit intr-un mic turneu de varietati pe litoral. Temperament dinamic, Florin Piersic Jr. si-a petrecut majoritatea timpului pe plaja si, mai ales, in apa. A acceptat sa ne acorde un interviu in exclusivitate, cu precizarea ca este primul interviu dupa un an de tacere.
Rep.: Ai ales meseria de actor din pasiune sau la sugestia parintilor?
Florin Piersic Jr.: Eu am crescut in teatru, in National, unde juca tatal meu, si la Teatru Mic, la care actrita era mama (n.r. - Tatiana Iekel) si am capatat un soi de fascinatie fata de meseria asta. Evident ca mi se parea foarte simplu sa apar pe scena.
Rep.: Ce a insemnat pentru cariera ta faptul ca esti fiul lui Florin Piersic si al Tatianei Iekel?
Florin Piersic Jr.: Depinde de oameni si de felul in care inteleg ei sa interpreteze lucrurile. Bineinteles ca am avut, si nu pot sa neg lucrul acesta, si privilegii, dar si obstacole datorita numelui meu. Oricum, nu pot sa spun decat ca sunt mandru de numele pe care il port si incerc sa duc mai departe ceva din ce au facut ei, bineinteles trecand totul prin prisma si personalitatea mea.
Rep.: Tatal tau este foarte spontan si plin de viata. Ii semeni?




Florin Piersic Jr.: Firile noastre sunt foarte diferite. tata e un temperament vulcanic si foarte generos. Eu nu pot spune ca nu sunt generos, dar la mine totul se vede altfel. Sunt mereu uimit de forta pe care o degaja el si pe scena si in viata. El este un copil mare si de multe ori ma simt mult mai matur decat el. Eu sunt, dintr-un anumit punct de vedere, mult mai putin sociabil decat el.
Rep.: Care a fost ultima ta reusita profesionala?
Florin Pierscc Jr. In aceasta primavara, prin intermediul Fundatiei Soros, am trimis o caseta video cu un monolog din Iulius Cesar. a lui Shakespeare, interpretat in limbile romana si engleza, la Teatru National din londra, care a organizat un atelier de creatie pentru tinerii actori din blocul rasaritean. Din 56 de participanti (Din Romania, Polonia, Ungaria, Lituania, Cehia, Letonia, Estonia, Slovacia) am fost doar cinci actori care am reusit. Ne-am intalnit la Londra, unde am stat doua saptamani. Omul cel mai important pe care l-am intalnit acolo a fost regizorul Simone Mc Burney, un tip fantastic. Un regizor care nu-si serveste doar ideile, ci si actorii. E un om atat de fascinant cum rar intalnesti intr-o viata.
Rep.: Tatal tau ne-a marturisit ca-i plac foarte mult femeile. Il mostenesti?
Florin Piersic Jr. E un lucru normal, dar nu vreau sa intru in amanunte. Sunt anumite aspecte care tin de viata mea intima si nu vreau sa le impart cu nimeni. Unele lucruri le poti face singur - poti citi o carte, asculta o muzica, iar altele sunt doar in doi, cum ar fi sa fii cu iubita ta.
Rep.: Sa intelegem ca ai o iubita?
Florin Piersic Jr. Viata in doi e minunata. Partenera mea de viata este, de patru ani, Liliana Popovici, absolventa in acest an a IATC-ului. Actualmente este plecata la Arad, la atelierul de creatie al lui Andrei Serban.
Rep.: Si apoi, veti fi din nou impreuna?
Florin Piersic Jr. E complicat. Din toamna ea va fi actrita la Arad. Distanta ii apropie pe oameni. Niciodata nu poti sa spui ce va fi, si tocmai asta e frumos in dragoste: imprevizibilul. Frumos si util in acelasi timp, pentru ca te poti astepta la orice. Dar dragostea exista si pot sa spun ca o iubesc pe aceasta fata.
Rep.: Am inteles ca ti se datoreaza in mare parte decizia tatalui tau de a candida la functia de presedinte al Romaniei.
Florin Piersic Jr.: Da,e  foarte interesant cand arunci o vorba si totul capata amploare, se umfla, se umfla, pana explodeaza. Oricum, eu as fi mandru  si am sa-l sustin pana la capat, pentru ca .... pentru ca e tatal meu. Nu ma hazardez intr-un pronostic, pentru ca sunt superstitios!

Cam astea au fost interviurile realizate in anul 1994, impreuna cu Marius Calcan. Cele ce vor veni, au fost facute un an mai tarziu, in vara anului 1995, impreuna cu Alexandru Geamanu.
Voi reveni in scurt timp!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu