sâmbătă, 2 aprilie 2011

Monica Tatoiu, enervanta atotstiutoare

Nu am vrut niciodata sa scriu despre Monica Tatoiu - nici cand a fost un om de afaceri de succes, nici cand s-a bagat in politica, nici cand s-a imbolnavit, nici cand s-a vindecat, nici cand a fost invitata in platou la diferite emisiuni in care se vorbea despre oameni bogati, oameni saraci, politicieni, pleava, economie, agricultura, turism, fotbal, handbal, vreme, cataclisme etc. Doamna Tatoiu stie tot (cred ca i se trage de la convingerea ca numele iti influenteaza viata, iar ea si-a anagramat - nu agramat:)) numele si i-a iesit ceva gen "iau-tot"), se pricepe la orice, la fel ca multi romani multilateral dezvoltati. De-aia nu merge tara asta in nici o directie, exceptand in  jos.
Nici macar nu ma deranjau aparitiile domniei-sale, nici cand era la TVR, nici la Antena 1, nici la Antena 3, nici la Realitatea - doar am copilarit in vremea lui Ceausescu si stiu pe de rost sloganul cu "nici o masa fara peste!". Schimbam postul de televiziune, ca de aceea am telecomanda si pot alege emisiunea/filmul/documentarul/jurnalul la care sa ma uit. De aceea mi s-a parut ca nu am nici un motiv sa scriu despre d-na Tatoiu.
Astazi, insa, m-a enervat teribil! Nu stiu cum naiba am butonat si m-am trezit pe TVR, la emisiunea Marinei Almasan. Nu stiu care era subiectul, dar stiu ca era un nene pus la zid pentru ca, la "venerabila" varsta de saizeci si ceva de ani (nu stiu cati ani avea domnul) si-a permis "luxul" de a se indragosti. Nu stiu ce au spus ceilalti invitati din platou, dar d-na Tatoiu m-a "lovit cu leuca in cap" cu afirmatia (reproduc din memorie, nu retin ad-litteram): oamenii batrani cand se indragostesc devini penibili (sau ridicoli) ... ceva in genul acesta.
Well, well, well ...
Eu stiu ca in aceasta viata totul e relativ. Inclusiv notiunea de batranete! Pentru un fetita de cinci ani,o tanara de 18 ani, poate fi ea chiar fotomodel, e batrana. Pentru o tanara de 22 de ani, o femeie de 37 e batrana (chiar daca nu-si arata varsta, si chiar daca acea perioada a vietii unei femei este infloritoare). Pentru o femeie de 40 de ani, una de 65 - care are varsta mamei ei - este batrana. Dupa aceasta varsta cred ca femeile (nu stiu daca si barbatii, caci eu privesc lumea prin ochi de femeie!) devin mult mai intelepte si se bucura de fiecare clipa a vietii lor. Altele devin intelepte mult mai devreme si nu uita sa se indragosteasca zilnic de un barbat (poate fi mereu acelasi, depinde cat de mult il iubeste), de un copil, de o prietena, de un prieten, de un catel, de o floare, de cer .. de tot ceea ce inseamna viata.
De asemenea, l-am adorat pe Marin Preda, nu in perioada in care scria "Delirul", carte in care mi s-a parut comunist convins (desi ulterior am inteles ca el iubea ideea, nu transpunerea ei in practica); l-am adorat pentru "Cel mai iubit dintre pamanteni", l-am iubit pentru ca a putut scrie celebra expresie: "Daca dragoste nu e, nimic nu e!).
Nu mai aduc alte argumente scrierii mele, pentru ca eu cred cu tarie ca trebuie sa ne indragostim tot timpul.
Am vazut cu totii oameni indragostiti, pentru care e primavara in miezul iernii, pentru care o persoana urata e minunata, pentru care o zi posomorata e frumoasa! La fel, am vazut oameni carora le ploua tot timpul, care sunt in permanenta nemultumiti de ceea ce li se ofera, care au mereu de adus critici celor de langa ei... Langa care dintre ei e de preferat sa stai? Eu aleg indragostitii, fara nici o ezitare!
De aceea m-am revoltat cand Monica Tatoiu si-a permis sa afirme ca oamenii batrani care se indragostesc sunt penibili. In primul rand, nu are dreptul sa  spuna despre cineva ca este batran. E o chestiune relativa! Este penibil un om indragostit? Poate! Dar nimic nu e mai frumos pe lumea asta decat sa fim indragostiti. Asta este farmecul vietii, asta este esenta vietii.
Iar daca doamna Tatoiu nu este mereu indragostita, atunci chiar este demna de mila. Nu traieste cu adevarat!
De ce o mai invitati, fratilor, la show-uri TV?

14 comentarii:

  1. Cred ca doamna Tatoiu este suparata ca nu mai ia(u) tot, adica pentru ca nu se mai uita nimeni la ea. Suficienta ei este deranjanta pentru toti ceilalti, pedanta ei este enervanta, iar banii ei nu mai intereseaza pe nimeni...sau, daca intereseaza pe cineva, acela nu este dispus sa ii ofere si sentimente Monicai batrane..., poate cel mult sa o iubeasca in secret pe Monica Gabor.
    Cert este ca babornita asta este bagata cam mult in seama in ultimul timp si ma intreb daca nu este o strategie a cuiva sa o arunce pe ofilita asta la inaintare.
    Drept sa iti spun, este o persoana care nu are doua vorbe la un loc si am renuntat sa mai vad ce mai debiteaza, din momentul in care am vazut ca o data i-a dat dreptate lui Base, alta data lui Boc si apoi i-a criticat pe amandoi.
    Sta prea mult aplecata si s-ar putea sa verse...de aceea nu cred ca este bine sa o bage cineva in seama.
    S-auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai, ce rau esti!!! Ce comparatie intre rafinata Tatoiu si indecent de "buna" Gabor!! Vezi, de asta vorbeam despre relativitatea varstei!! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. .... Cine e Tatoiu....????

    RăspundețiȘtergere
  4. @anonim .... anagrama la 'iau tot' !

    RăspundețiȘtergere
  5. E urit sa te indragostit?Daca esti indragostit, inseamna ca si iubesti,inseamna ca esti mai bun,mai intelegator, mai tolerant,mai tandru.....Daca toti am fi indragostiti, poate am fi mai sensibili si buni.De ce ne indragostim?E treaba fiecaruia,poate fi asa cum f bine ai spus, o floare un lucru, o persoana,orice,dar nu conteaza varsta sau daca esti femeie sau barbat.
    Chiar daca ea s-a referit strict la acel caz,daca a reactionat asa, nu dovedeste decit ca undeva ascunde o frustrare de acest gen.
    Oamenii(barbati si femei),in societate,se intilnesc,apar mici simpatii, complimente, cuvinte frumoase, cu sau fara intentii de anumite relatii,si ne creaza buna dispozitie.Poate ca ei nu i s-au facut niciodata complimente(?).
    Dar eu cred ca e si ipocrita.Nu stiu date despre ea,dar macar un copil pe care sa-l iubeasca nu are?Chiar cu viata asta destul de grea, ai momente foarte frumoase ce te fac sa plutesti,ai vrea sa nu se mai termine, esti indragostit de viata.Da, de viata si de aceea luptam, pt astfel de momente.
    E drept ca am vazut-o de multe ori dind cu bita in balta la tv,dar se face rating cu ea?
    A fi indragostit....e atit de frumos de dezbatut acest subiect, incit cu greu te poti opri,Dar cred ca nu toti recunosc asta!

    RăspundețiȘtergere
  6. DL, nu cred ca e vorba de recunoastere. Din pacate pentru ei, am intalnit oameni care nu au iubit vreodata, oameni care nu au fost indragostiti vreodata. Iti dai seama cat poate fi de trist acest lucru?

    RăspundețiȘtergere
  7. "Daca am fi pietre nu am avea nevoie de cuvinte,daca am fi picaturi de ploaie nu am avea nevoie de lacrimi,dar suntem oameni si avem nevoie de dragoste oricat de departe ar fi ea...!!!"

    RăspundețiȘtergere
  8. Am vazut ca ai inteles ironia mea referitoare la Tatoiu si la Gabor de-abia la sfarsit cand ai pus semnul referitor pentru ras.
    Iar rautacios am fost de cand ma stii Maria. Am incercat insa tot timpul sa am o rautate constructiva, nu destructiva, chiar daca am mai gresit pe alocuri.
    Acum sunt rautacios cu babornita asta de Tatoiu in ambele sensuri.

    RăspundețiȘtergere
  9. Erata? Sau nu...

    Mai sus am pus termenul destructiv in loc de distructiv... Am crezut ca am gresit, dar m-am uitat in DEX si am vazut ca ambele variante sunt acceptate... Sa zicem ca am folosit termenul destructiv pentru ca am ales varianta cea mai apropiata din limba franceza din care am preluat acest cuvant - destructif.

    RăspundețiȘtergere
  10. Fosta profesoara de matematici facea comentarii dubios de apreciative despre elevul Cristian Boureanu, dupa incidentul de toata jena cu raposatul Adrian Paunescu. Cred ca era, dupa propria definitie, "penibila" pana peste urechi, dar... in secret.
    Si ca sa vorbim pre limba ei, este un adevar axiomatic: matematicienii care se pricep la toate apartin multimii vide! Q.E.D.

    RăspundețiȘtergere
  11. Dane, de acest episod am uitat .... dar adevarul axiomatic este ff ... adevarat!:))

    RăspundețiȘtergere
  12. Parerea mea este ca Tatoiu este invitata la televiziuni pentru capacitatea ei de a demonstra intotdeauna ca albul e negru si invers,pentru ca face fata emisiunilor in direct si poate discuta "discutii" la infinit. E tot un subiect de tabloid, ca si Gabor. Dar daca ultima s-a retras in ultima vreme,Tatoiu e asa disperata sa se vada pe "sticla" incat s-a facut de tot rasul cu cancerul ei. Dar sa mutam pe alt canal, ca am bagat-o in seama destul..

    RăspundețiȘtergere
  13. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  14. A TE INDRAGOSTI ESTE CEL MAI SUPERB SENTIMENT,TE Face mai intelept,mai tandru,frumos,tolerant..etc! asa ca Madam TATOIU;;!!FRUSTRATA DOAMNA CUMVA???

    RăspundețiȘtergere