joi, 31 martie 2011

Plina Romania de fraieri!

Nu, nu ma refer la politicieni, nici la pitzipoance in divort si nici macar la telespectatorii care isi pierd noptile uitandu-se la vreo emisiune otevizata care le infrumuseteaza visele cu ochii deschisi si le largeste orizontul! :))
Acum iau in considerare o categorie aparte de romani, cei care se lasa vrajiti de anumite oferte considerate adevarate chilipiruri si, la final, constata ca au fost inselati; mai pe romaneste, ca au luat o mare tzeapa.
Situatiile sunt diverse, plecand de la mesajele primite pe telefon (chiar azi am primit un mesaj - chipurile de la Orange - ca am castigat 5.000 de euro si un telefon Nokia, care nici macar nu exista pe piata. Pentru a intra in posesia premiului trebuia doar sa sun la un numar de telefon. Fireste, am  ignorat mesajul, ca nu am chef sa incarc cu cine stie ce suma de bani cartela unui idiot.!) si continuand cu anunturile de vanzari auto. Cine si-ar fi imaginat ca si in acest domeniu se vor gasi romani inteligenti care sa castige muuuuuuuuulti bani pe seama naivitatii unor concetateni? Mie mi-ar fi venit greu sa cred. Insa internetul e plin de exemple de acest gen. Dupa ce am aflat povestea patita de o cunostinta de a mea (suficient de inspirata incat sa faca niste verificari simple inainte de a se lasa inselata), am intrat pe un forum (euroavocatura.ro), iar pataniile citite acolo mi s-au parut aproape incredibile. Multe persoane au fost inselate, multe - mai sceptice din fire - au verificat veridicitatea informatiilor primite si au reusit sa nu devina victime ale escrocului.
In mare povestea este aceeasi si v-o redau de pe forum. Tot ce difera este numele asa-zisului vanzator, marca masinii si orasul in care ar urma sa aiba loc intalnirea dintre vanzator si cumparator. Cititi si minunat-va:  "Eram in cautarea unei masini si gasisem un Seat Leon la pretul de 3600 euro, destul de bun ca pret. Am luat legatura cu vanzatorul Grigore Stelian, doar prin mail, pentru ca pe telefon imi spunea ca sunt apelurile primite din afara respinse! Asa ca am tinut legatura doar pe mail, mi-a spus ca sunt niste pensionari si ca locuiesc in Ungaria langa lacul Balaton, au o casa acolo pe care au cumparat-o dupa ce s-au mutat din Romania! Am cazut de comun acord sa ne intalnim in Brasov, eu urmand sa cumpar masina. Insa pentru asta mi s-a solicitat sa transfer la Brasov suma de 2000 euro drept garantie ca voi merge acolo si ei sa nu bata atata drum degeaba! Initial am fost suspicios, insa dupa ce mi s-a spus de la oficiul western union ca singurul care poate ridica acei bani sunt eu cu un act de identitate am zis sa raspund cerintei trimitandu-le copie dupa foaie de transfer a banilor. La o zi-doua dupa ce le-am trimis mailul am primit raspuns ca sotia ar fi avut un accident si ca nu mai pot veni in tara! Ulterior am ajuns in Brasov pentru a-mi recupera banii si acolo am descoperit cu stupoare ca nu exista in baza de date! M-am intors la  Buzau pentru  ca aici locuiesc si de aici au fost trimisi banii, si am primit raspuns cum ca ar fi fost ridicati la 2 zile dupa ce au fost depusi! Acum sunt constient ca si eu am partea mea de vina pentru ca am divulgat acel cod, insa nu mi se pare normal ca acei bani sa fie eliberati unei persoane fara a se face o  confruntare a datelor din buletin, altfel pentru ce se mai solicita atat datele expeditorului, cat si cele ale destinatarului in momentul in care se trimit banii!?! In cele cateva zile de cand am patit nefericitul eveniment am tot citit pe internet multe cazuri asemanatoare celui cu care ma confrunt eu, ba chiar mai grave tinand cont de faptul ca uneori dispareau banii fara a se instraina date legate de acel transfer! Saptamana aceasta urmeaza sa merg la politie, insa nu cred ca or sa ma ajute prea mult! " Acest mesaj este semnat de mynoshy - il puteti  gasi intrand pe site-ul pe care l-am mentionat mai sus.
Sunt multe mesaje aproape identice, cu niste pensionari care s-au mutat din Romania in Ungaria sau, mai nou, Austria, care isi vand masina impecabil intretinuta. Astfel de anunturi se gasesc pe aproape toate site-urile de vanzari auto - un pic mai multa atentie nu ar strica daca nu vreti sa va treziti si fara masina, si fara bani. Adica, sa nu mai inmultim numarul fraierilor care pica in plasa unor astfel de escroci.

9 comentarii:

  1. Sa trimiti o gramada de bani unor necunoscuti, doar asa, pentru ca ti-au promis ca vin la o intalnire, e hyper-naivitate. Chiar fraieri!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm...

    Din nefericire, astfel de evenimente [daca se pot numi asa] vor continua sa se inmulteasca... De ce? Este "scris" ca in perioade de crize economico-financiare, cand majoritatea populatiei are un nivel scazut de trai, toate aceste öcazii unice" de imbogatirea sa prolifereze... Ce zice omul ce sta si se culturalizeaza in fata televizorului, iar a doua zi discuta in maieu patat de bere si tocanita cu vecinu'ce tocmai a reusit sa faca economii la doi litri de lapte pentru o stical de bere la promotie? Isi da ultimii banuti din buzunare pe bilete la loto, la noroc, la äi castigat prin SMS", etc...

    Cred ca astfel de persoane isi merita soarta, nu le consider nevinovate si naive, le consider vinovate doar pentru ca "pun botu'" la astfel de vrajeli...

    Sa va dau un exemplu: ma ocup de webdesign si am implementat un sistem de bonificatie gen comision pentru cei ce recomanda clienti ce isi finalizeaza proiectele la noi... Stiti ce raspunsuri am primit? Doar intre 5 si 10%? Doar atat??? Da, am incercat sa le explic ca ascesti banuti le vin fara sa faca ceva, doar sa spuna in stanga si dreapta ca facem websiteuri... fara investitie, fara nimic...
    Nu mai continui pe asta tema, pentru a nu fi acuzat ca imi fac reclama gratuita...

    Cineva spunea ca e nevoie de doua generatii pentru a ne schimba mentalitatea... una a trecut, sper ca fetita mea sa aiba parte de alta categorie de romani, mai putin "mioritici"sau balcanizati...

    Fie iertate-mi cuvintele daca am deranjat pe cineva...

    Cu stima respect si consideratiune,

    Rares .'.

    www.webdesignconstanta.com
    www.link-cv.com
    www.qhseoffice.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Rares, ai perfecta dreptate - si eu sper ca fiul meu sa aiba parte de o generatie mai destupata la minte, insa ceea ce mi se ofera la ora actuala ma face sa fiu destul de pesimista.

    RăspundețiȘtergere
  4. Lili, romanul e naiv prin definitie - ii place sa se lase mintit pentru ca detesta realitatea inconjuratoare. Si atunci, pentru a se menaja, prefera minciuna adevarului:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiu, poate eu sunt un fraier, sau ma invirt printre fraieri.Nu eu am luat asemenea pacaleli, dar multi din jurul meu au fost fraieriti.
    Unul si-a cumparat o un Audi A4 de 5 ani cu 2000 euro(?), altul a platit 300 euro la telefon pt un premiu la Orange, dar cel mai bine sta un prieten din Iasi, care a platit unui asa ziz dezvoltator imobiliar 35 000 euro, avans la un apartament si...teapa.
    De ce se intimpla toate astea?
    In primul rind datorita autoritatilor in drept , care nu-si fac treaba,dar si a legislatiei ce-i avantajeaza pe excroci.Chiar daca sunt prinsi(desi f rar),tot mare lucru nu patesc.Fac aici o mica paranteza,camerele mele de supraveghere au surprins un hot in actiune, am anuntat Polita, dar vinovatul am fost eu.De ce?Camerele nu erau montate si inregistrate la Politie.
    In al doilea rind, asa cum spuneai,romanul e f naiv, alearga dupa chilipiruri, poate si din cauza saraciei, desi cu "Caritasul", "Safi", "FNI" au intrat f multi oameni cu bani...

    RăspundețiȘtergere
  6. Pentru DL:
    Autoritatile in drept isi fac treaba atunci cand sunt sesizate. Dar pana atunci, escrocii papa banutii, pentru ca romanul as spune, nu ca este naiv asa cum spune Maria intr-un comentariu mai sus, ci ca a devenit in ultimii 70 de ani prost de-a binelea...
    Suntem o tara de o prostie fascinanta, care nu lasa loc niciunei interpretari si niciunei sperante de mai bine.
    Va dati seama ca toti astia escrocati au drept de vot? Va dati seama ca printre "naivii" astia se numara si "naivii" care primesc 100 sau 50 de lei din patru in patru ani, la sate si comune, numai pentru a vota cu toti imbecilii?
    Asa ca nu imi este mila de ei. Sa fie prosti ca asa merita.
    Orice prost isi merita soarta!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Hmmm!Nu vreau sa intru in detalii cu sesizarile.Circula cindva un banc care spunea cam asa:"Unui satean,vecin cu politistul i se fura 5 gaini.El anunta Politia,care ii cere posibilii suspecti.Dupa citeva zile, politistul il prinde pe Vasile(un alt satean) baut la volan si acesta ii ofera pt tacere recompensa,5 gaini.
    Sateanul pagubit, vede gainile in curtea politistului si recunoscindu-le, ii spune.Re plica politistului:le-am cumparat cinstit de la piata, dar fii recunoscator ca nu te-am sanctionat pt inducerea in eroare a autoritatilor, nici unul din cei din lista nu au fost vinovati.
    Morala: pina sa anunti Politia decit dupa ce faci cercetari sa afli vinovatul."
    Cu votul si prostia, sunt de acord.Reportaje cu camera ascunsa in Campania Electorala(dar nu numai la sate), ar inlocui cu succes piesele lui Caragiale.Si cind te gindesti ca astea se intimplau in 1870....pina in 2011 ar fi trebuit sa avansam.
    Dar imi este mila de ei.Statul de drept ar trebui sa-i apere si pe prosti si pe cei slabi.
    Stiti cit de aspre erau pedepsele la nemti dupa al doilea razboi mondial?

    RăspundețiȘtergere
  8. erata la morala:
    'nu anunta Politia, pina nu afli vinovatul'
    scuze!

    RăspundețiȘtergere
  9. Stiu ca la nemti, dupa al doilea razboi mondial, toti cei care nu puteau sa justifice fiscal averea - vile, case, etc., erau obligati de stat sa plateasca impozit pe ele. Daca nu aveau bani, statul le scotea la vanzare, isi oprea impozitul si le dadea cetatenilor germani diferenta ramasa dupa vanzare si impozitare.
    Cred ca aceasta solutie ar fi foarte buna de aplicat si la noi.

    RăspundețiȘtergere