sâmbătă, 19 martie 2011

Schimb de tati, de la Parlament la coada vacii

Ieri si in aceasta dimineata televiziunile de stiri au prezentat imagini de la cateva supermarket-uri din tara (candva o sa vorbesc si despre lovitura de gratie pe care aceste magazine super-hiper au dat-o producatorilor autohtoni!) unde oamenii s-au calcat la propriu in picioare pentru cateva kg de zahar la jumatate de pret. Probabil au fost oferte si la alte produse alimentare sau nealimentare, ceea ce a dus la crearea unui haos de nedescris. Sau, ma rog, daca nu ar fi fost imaginile care sa ne dea dimensiunea exacta a nebuniei care s-a dezlantuit acolo, ar fi fost destul de greu sa ne imaginam. Am inteles de s-au inghiontit acei oameni, de ce si-au riscat integritatea corporala si de ce au acceptat aceasta umilinta de a se comporta la fel ca o turma de oi. Saracia i-a impins la aceasta necugetare - iar cand saracia e crunta si disperarea maxima, ajungi sa iti pierzi orice urma de umanitate. Din pacate! Si atunci, te arunci pe gheam, cum am vazut ca se procedeaza din ce in ce mai des in ultima vreme, sau faci orice, dar absolut orice pentru a-ti putea intretine familia. Insa nu comportamentul suburban m-a indispus foarte tare, ci o declaratie a ministrului Agriculturii, Valeriu Tabara (sper ca numele sau nu l-a influentat atat de mult incat sa se simta la minister ca intr-o tabara, in vacanta de vara!) - el a avut o interventie telefonica la Realitatea TV, unde a spus ca nu doar in Romania se intampla astfel de lucruri, ci in intreaga lume: cu referire directa la imaginile surprinse in SUA, la deschiderea sezonului de reduceri. Numai ca acolo s-au calcat in picioare oameni care visau la o geanta Vuitton si nu isi permiteau sa si-o cumpere la pretul obisnuit, iar atunci alternativa era de a se imbulzi sa o prinda cu pret redus. Sau la costume Armani, pantofi Gucci etc. NU la mancarea de baza!
Si atunci am avut o revelatie - habar nu am daca parlamentarii nostri si-au pierdut simtul ratiunii, au pierdut contactul cu realitatea sau pur si simplu sunt demagogi de cea mai joasa speta.
Iar asa s-a nascut in mintea mea ideea unui "Schimb de tati" cu iz politic - o televiziune mare, care ne-a manelizat poporul, sa faca o emisiune-show, care sa aiba reprezentanti din ambele tabere. Pentru ca, de fapt, noi avem doua tabere: NOI si EI. (Si nu plec de la ideea ca cine nu e cu noi, e impotriva noastra - acest mod de gandire caracterizeaza doar persoane cu un usor retard psihic). Audienta ar fi colosala, un nou record!Deci, vom lua un parlamentar din Suceava si il vom duce intr-un sat din judetul Alba. Am vazut acolo niste locuri minunate, locuite de niste oameni foarte saraci. Oameni care nu-si cumpara medicamente pentru ca nu au bani, pentru ca nu au reteta medicala, pentru ca nu merg la doctor, pentru ca nu au dispensar in aproapiere si cu caruta nu pot ajunge la zeci de km distanta pe timp de iarna, iar bani de "cursa" nu au! Oamenii aceia mananca numai ce au prin gospodarie - oua, lapte, branza, slana, ceapa, usturoi, mamaliga, silvoi (magiun de prune) etc. Veti spune, vai ce bine de ei, mananca natural, BIO, eco ... Si nu au cu ce sa isi plateasca lumina, lemnele sau gazul, telefonul (cei care au).
Nuuuuuuu, nu e bine asa: acum mi-a venit alta idee, si mai relevanta; m-am gandit la un altfel de schimb - parlamentarul de Bacau (sau orice alt judet al tarii, Arad, Buzau, Neamt, Teleorman ...) sa se mute oleaca la bloc la Oltenita sau la Giurgiu sau la Vulcan (sau in orice oras al tarii), in locul unui pensionar care isi intretine sotia, copilul ramas somer, care e insurat si are, la randul lui, un copil. Venit total in jur de 1.000 de lei. Ca la oras nu ai nimic de mancare, decat ceea ce cumperi de la magazin. Pana si patrunjelul costa un leu, dar numai cu patrunjel nu poti face o zeama lunga care sa umple burtile celor flamanzi. Nu mai vreau s-o lungesc, pentru ca ideea este simpla - nenea (tanti) parlamentarul se muta timp de o luna de zile la bloc, iar nenea capu' de familie de la bloc se muta la Parlament. Sunt sigura ca nenea capu' de familie se va acomoda foarte repede cu traiul parlamentarului - va da si legi mai bune, cu siguranta. Cat despre nenea parlamentar, fara bani, fara masina si sofer, fara somon fume si fara posibilitatea de a face vreo afacere oneroasa, ei, bine... probabil s-ar arunca de la balcon dupa primele doua zile!
Ce ziceti, merge o astfel de emisiune?

10 comentarii:

  1. Da, o ideie buna, insa va fi accepatata de unii parlamentari doar pt imagine, o perioada minimala si putin inaintea campaniei electorale.Da bine la alegatori. Si "Lenuta lui Traian"(vs Elena Udrea), invata sa impleteasca in campania trecuta.Culmea ca chiar i-a iesit!(la vot ma refeream, dar era normal,90%adora OTV-ul)

    RăspundețiȘtergere
  2. Numai schimb de tati? Sa fie si de mame... Altfel vom fi banuiti de discriminare sexuala.
    Sa fie schimbate si cocotele Udrea, Anastase, Turcan, care sa se duca sa mulga vaca, precum Andromaca, si sa aibe grija de copii si de gospodaria vreunui taran amarat. Sa se duca la tara, in vreun catun uitat de Dumnezeu, in care sa fie batute zilnic de omul lor care se intoarce beat de la crasma.
    Cam asta merita cocotele de mai sus. Poate vor asa vor uita de Louis Vuitton, de Chanel, de pantofii de 20.000 de euro si de rochiile de 10000 de euro...

    RăspundețiȘtergere
  3. @Anonim - te rog mult ia-ti un nume, fie el si pseudonim - mi-e mai simplu asa si simt comunicarea!
    Mi-ai dat o idee buna - ma apuc de campanii electorale, am auzit ca ies bani buni!

    RăspundețiȘtergere
  4. @George, ma-m oprit la "schimb de tati" pentru ca "schimb de mame" e "luat" de un post de televiziune:))
    Vaaaaaai, ce rau te-ai facut... Da' ce ai tu cu doamnele sus-amintite? Ce? Crezi ca le-ar sta bine in cizme de cauciuc (poate lanseaza si o moda!) si mirosind a balegar? Raaaauuuuule!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Hahahaha..... Rau am fost dintotdeauna Maria. Cand este vorba despre interesul celor multi si necajiti, sunt rau cu toti mai-marii clipei!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. D.L. M-am botezat!
    Mie imi plac femeile cu personalitate.Nu vreau sa fiu rau cu persoanele sus amintite, mai ales ca pe una din ele o cunosteam f bine si era cu foarte mult bun simt(pacat ca l-a pierdut....).Ele acu se conformeaza programului de la centru si ar fi ceva daca s-ar intoarce putin de unde a plecat.Nu e rusinos sa spui ca esti de la tara, dar e f rusinos sa uiti asta.
    Apropo de program, pe nici una dintre n-o vad la schimb.

    RăspundețiȘtergere
  7. D.L. ai perfecta dreptate - de multe ori, a te naste la tara poate reprezenta un avantaj in dezvoltarea educationala ulterioara. Invatat de mic cu greutati, un om va invata sa aprecieze mai mult ceea ce i se ofera - sau asa ar trebui, cand dicteaza bunul-simt.

    RăspundețiȘtergere
  8. D.L. - apropo de botezat .. nu puteai alege un nume fara puncte? :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi pare rau ca o aduc in discutie pe Teo Trandafir, care este intr-o situatie delicata. Va amintiti cand spunea "Orice om s-ar descurca daca ar castiga numai 600 de lei. Si daca ai doi lei in buzunar, tot iti iei o paine, o pui in congelator si mananci in fiecare zi cate o firimitura, dar nu mori de foame!"
    Cat timp i-a luat ei sa ajunga la cinismul asta? Nici o secunda. Am convingerea ca asa a fost intotdeauna, doar si-a etalat "talentul" putin mai tarziu. Si am convingerea ca numai cei facuti din acelasi material ajung la butoane.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mel, chiar nu stiam aceasta declaratie a lui Teo. Nu spun ca ma mira foarte tare, totusi e nevoie de mult cinism pentru a face o astfel de declaratie. Cat priveste "omul de la butoane" trebuie sa fiu de acord cu tine - nu pentru ca e nevoie de cinism, ci pentru ca trebuie sa dai dovada de foarte mult sange rece. Imi amintesc de primele mele "directuri" la Tv in care vorbeam de diferite accidente cu victime - cand erau implicati copii, eram atat de afectata de ceea ce li se intamplase, incat imi dadeau lacrimile in direct. Ceea ce, pentru un profesionist nu prea este permis! Dupa o vreme in aceasta meserie, pentru a putea deveni un adevarat om de stiri de televiziune, trebuie sa devi aproape imun la ceea ce se intampla in jurul tau - altfel risti sa devii patetic si "nu da bine".
    Imi amintesc primul accident rutier soldat cu victima, intre Constanta si Navodari. Era noapte si un camion trecuse cu rotile peste capul unui om. Cand am ajuns acolo, m-a ingrozit imaginea; cum era lumina foarte slaba, nu am realizat exact ce priveliste terifianta este in fata mea. Operatorul cu care lucram a pus lumina pentru a putea face stand-ul la fata locului. Atunci am vazut cum in jurul meu sunt creierii omului - este greu de descris cum am facut acel direct si ce strambaturi am putut face. Cert este ca, a doua zi, stirea a fost prezentata in sedinta, iar eu mi-am manifestat dorinta de a fi scos acel stand-up. Seful de la acel moment mi-a spus, insa, ca nu trebuie scos: lasa-l, e mult mai credibil asa!

    RăspundețiȘtergere