sâmbătă, 30 aprilie 2011

Amintiri de 1 Mai - intre Somostet si cort

Dupa o absenta (ne)motivata de cateva zile bune, am revenit la blogul meu drag. Pe de-o parte pentru ca mi-este dor de el/de scris, pe de alta parte fiindca mi s-a reprosat de la mii de km ca m-am puturosit in ultima vreme si am pus pana in cui. Ei bine, nu-i chiar asa!
De dimineata am fost sunata si intrebata daca ies cu cortul la padure, in muntii Macinului si sa ma intorc maine seara. M-am uitat pe geam si am vazut o vreme care numai spre iesit la iarba verde nu ma imbia. Asa ca am refuzat cat am putut de politicos invitatia. Si asta cu toate ca anturajul in care urma sa ma aflu este unul extrem de placut (oameni interesanti, discutii diverse si inteligente, muzica buna - Zepelin, ACDC, Pink Floyd), iar locul in care urma sa ne oprim este de-a dreptul feeric. Indemn pentru cine nu a ajuns in muntii Macinului: mergeti si va minunati!
Apoi am realizat ca este, poate, primul an in care nu lucrez de 1 Mai si totusi nu ma dau dusa de acasa; o fi de vina trecerea timpului? Hmmmmm....
Primele mele amintiri legate de 1 Mai dateaza de foarte multi ani; cred ca aveam vreo 3 ani si nasii mei erau liberi. Mi-era tare drag sa ii vizitez - ii iubeam, iar nasa imi dadea sa mananc peste. Ceea ce nu se intampla niciodata acasa; mamei ii era teama sa nu ma inec cu vreun os (cred ca de atunci as manca zilnic peste!). Si-mi mai amintesc ca unguroaicele din Golombod mergeau imbracate in verde spre oras, la defilare. Pe mine nu ma duceau pe atunci la Somostet, si nici la defilare.
Dupa ce am mai crescut, mergeam la defilare cu scoala; si eram mandra de asta - scoala sportiva era admirata de toata lumea, deci si eu atrageam privirile. Dupa defilare mergeam la Somostet (targumuresenii stiu ce este!:), iar ai mei stateau si cate o ora intreaga la coada la mici si fleica la gratar si la bere (la tap si la halba, arareori la sticla) Tata incerca sa imi dea cate o gura din berea lui, dar mi se parea scarbos de amara si ramaneam la sucul meu. Iar apoi fugeam la leagane si la scena de spectacole, spre disperarea mamei, care trebuia sa ma caute prin toata padurea si sa intrebe pe toata lumea daca nu a vazut "o copila singura". Dar ma gasea mereu, ca stia unde sa ma caute!
Mai tarziu, in facultate, 1 Mai era echivalent cu vacanta; nu pentru a merge in cluburi sau la Vama Veche, ci pentru ca plecam acasa, la ai mei. Uneori faceam chefuri cu gasca din liceu si intr-un an am calarit un murg maroniu, extrem de frumos. Si acum am poze calare.
Si mai tarziu am iesit in permanenta la iarba verde - traditie, cica! Prilej de intalnire cu prietenii, de stat la taclale si la mici si bere, de jucat fotbal sau volei, ori carti sau table. Noptile de 1 mai au fost intotdeauna superbe cu focul de tabara care nu lipsea niciodata. Uneori ploua, alteori erau stele, uneori stele cazatoare. Uneori ma bronzam, alteori raceam, insa mereu faceam ceva de 1 Mai.
Indiferent de vreme....
Si atunci de ce anul acesta am declinat invitatia de a fi alaturi de prietenii mei? Hmmm, grea intrebare. Sper ca nu imbatranesc...
Si, colac peste pupaza, de cateva zeci de minute a iesit soarele, nu mai este nici un nor pe cer, iar afara s-a incalzit. Cum o fi la noapte in cort?

9 comentarii:

  1. Iti mai amintesti de acel 1 Mai, petrecut la Fantanita, cu colegii de la Observator? Tu, sotul tau, Irina, Netty, Vio si toti ceilalti...si copilul de tigan care avea ditamai burta.
    Si Netty care spunea ca acel copil are burta asa de mare de la bere si in niciun caz de la mancare.
    O tempora, o mores...
    Imi este tare dor de voi, fostii mei colegi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, George, amintirea acelor momente este foarte, foarte vie ... cum am plecat din curtea redactiei, la Valu l-am luat pe Cristi cu gratarul, apoi da-i chef ... a fost superb! Este un 1 Mai memorabil pentru mine. Vad ca si pentru tine... :))
    Si mie mi-e dor de acele vremuri si de fostii mei colegi. De toti!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multe sarutari de maini Doamna si te asigur de amicitia mea si de respectul meu pe veci!

    RăspundețiȘtergere
  4. 1 mai rascolind amintiri din vremea copilariei!Minunat si amintirile ma coplesesc.Noi, cei in jur de patruzeci si ceva de ani am prins acele clipe de care totusi ne amintim cu placere.Da, erau momente ale copilariei noastre cind nestiind ce se petrece in jur, asteptam f bucurosi aceste sarbatori, fie ca era 1 mai, fie ca era 23 august.Parintii erau liberi(eu simteam acele defilari ca pe ceva solemn),satul romanesc(pt ca eu de la tara sunt) inflorea, era plin de tineri cu copii, iar activitatile erau frumoase, de la defilari, la programe artistice(si cit de mindri eram daca faceam parte din ele!) iar micii, berea si inghetata dadeau gustul acelor sarbatori.Eram copii,...
    La cort e superb,iar amintirile iarasi ma invaluie de noptile frumoase din Apuseni(la Padis, Poaiana Florilor, la Scarisoara)insa erau cam 18 grade noaptea.Cred ca la 8 grade cit e aici noaptea,asta poate te-a oprit si nici intr-un caz varsta.Consider ca la aceasta varsta mai avem multe de spus si de facut.
    Dar insa daca ai urmarit CM de Patinaj Artistic, sigur nu ai pierdut, iar gala de miine va fi superba.Da, cred ca am gasit motivul...

    RăspundețiȘtergere
  5. DL, ai dreptate, mi-amintesc cu aceeasi bucurie si de 23 august ... mici, bere, fleica ... pentru parinti si sucuri pentru noi. Era o bucurie. Si, apropo de Apuseni, in vara am fost la Grajduri si noaptea erau 12 grade (in noptile calduroase!).... si asta in luna august!
    De-abia astept ziua de maine - chiar ca au fost evolutii spectaculoase.
    DL, in ce oras locuiesti tu?

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu 25 ani in urma, am fost pt prima oara in Apuseni.Erau f circulati,cu marcaje f bune si locuri de campare curate.Am repetat experienta dupa 15 ani, pt a arata copilului meu frumusetea muntelui in drumetie.Ce am gasit?Mercaje f rare, lume putina, iar un obiectiv 'Ghetarul Focul Viu'nici nu putea fi vazut.
    In general spectacolele de gala isi respecta blazonul.Si a fost frumos,si rusii merita laude pt faptul ca au organizat un CM in atat de putin timp.
    Intr-un oras mic, uitat de lume de langa Iai!

    RăspundețiȘtergere
  7. DL, si orasele mari sunt uitate de lume, depinde doar ce asteptari ai si cine formeaza lumea care uita acest oras:)
    Multumesc pentru ca citesti acest blog!

    RăspundețiȘtergere