vineri, 28 februarie 2014

Maia Morgenstern, o actrita minunata!

Cand am realizat interviul cu Maia Morgenstern am gasit-o la Casa Scriitorilor, din Neptun. Era putin trecut de ora mesei, motiv pentru care actrita dormea. Nu stiam asta, motiv pentru care i-am batut la usa. A deschis repede si a acceptat imediat interviul propus. I-am cerut sa nu se grabeasca, sa se machieze daca doreste, sa fie exact asa cum ii place sa fie. Ne-a spus ca vine pe terasa in cel mult un sfert de ora, timp necesar pentru a se aranja (a-si face un dus si a cobori). Am fost foarte surprinsa cand am vazut-o coborand, intr-o simplitate rar intalnita; nu, nu se machiase!. Dar s-a dovedit a fi o persoana absolut speciala. Era in 1994! Intre timp s-au schimbat multe in viata sa, dar sunt sigura ca ea a ramas aceeasi persoana calda, deosebita, puternica...Iata interviul:

Talentata actrita Maia Morgenstern este cunoscuta publicului, in special din apreciatul film al lui Lucian Pintilie, Balanta. Bucurestenii au putut-o vedea in timp ce intra in diverse roluri si pe scena Teatrului Evreiesc de Stat. Reamintim doar cateva din spectacolele in care si-a etalat din plin farmecul si calitatile artistice: Trilogia lui Andrei Serban, Livada cu visini, Teatru descompus, Asta seara, Lola Blau etc.
De cateva zile, Maia Morgenstern este la Neptun, intr-un binemeritat concediu, impreuna cu sotul ei, Catalin Istodor, actor la Teatrul Mic, si cu fiul lor, Tudor Aron, in varsta de 10 ani.
Amabila si fermecatoare, ne-a acordat cateva minute din vacanta ei, pe terasa Casei Scriitorilor.
Rep.: Asteptati de multa vreme aceasta vacanta?
Maia Morgenstern: E o vacanta pe care ne- o dorim de foarte mult timp. Mereu ne dorim concediu, insa el se materializeaza de foarte putine ori. Timpul ni-l impartim intre plaja, soare, mancat si jocuri. Am jucat pe plaja si fotbal si volei.
Rep.: Si ruleta?
Maia Morgenstern: Nu!
Rep.: Nu va pasioneaza sau nu va place sa intrati in cazinouri?
Maia Morgenstern: N-as putea spune nici ca nu ma pasioneaza, nici ca nu-mi plac astfel de jocuri. Pur si simplu nu stiu sa joc. N-am jucat niciodata. Am intrat doar la cazinoul Victoria pentru un antrenament.
Rep.: Seara obisnuiti sa iesiti prin Neptun sau faceti plimbari mai lungi?
Maia Morgenstern: Am fost la Costinesti, la festivalul de teatru, la Gala Tinerilor Actori. Patrez o amintire foarte frumoasa spectacolului interpretat de studentii anului II, daca nu ma insel. Un spectacol foarte frumos. Filmele studentilor mi-au placut foarte mult. Am mare incredere in tineri. De-ar avea, dragii de ei, bani si posibilitati sa faca macar cate un film, am mare incredere ca cinematografia romaneasca are sa fie pe maini bune.
Rep.: Revista bucuresteana Bucuresti-Match va prezinta intr-o ipostaza surprinzatoare de manechin.
Maia Morgenstern: Nu, nu sunt manechin si nici nu o sa devin. E o confuzie, o neintelegere, chiar o greseala. Nu ca n-as pretui meseria de manechin, dar este cu totul altceva. Am participat la Paris intr-un spectacol in care erau prezentate creatiile d-nei Doina Levinta, insa eu mi-am prezentat propriile creatii. Am interpretat cate un fragment din spectacolele pe care le-am jucat. D-na Levinta a facut costumele si la Medeea si la Noaptea Regilor, asa ca ...
Daca am acceptat sa fac poze cu aceasta ocazie a fost din pura prietenie.
Rep.: Ce intentii aveti pentru viitor?
Maia Morgenstern: In septembrie o sa incep spectacolul O scrisoare pierduta, in regia lui Petrica Ionescu, in care voi interpreta rolul Zoiei. Este in pregatire, de asemenea, un turneu la Bonn, cu piesa Asta seara, Lola Blau, in care joc la Teatrul Evreiesc de stat.
Rep.: Sunteti foarte solicitata de diferiti regizori, unul mai talentat decat altul. Aveti vreo preferinta pentru un anume regizor?
Maia Morgenstern: In primul rand imi este foarte drag sa lucrez cu regizori tineri. Chiar in aceasta primavara am acceptat cu mare bucurie sa lucrez cu un tanar regizor, un absolvent, este vorba despre Marius Barna. Nu a fost usor, au fost si cateva nopti de filmare, pe care le-am resimitit ca angajare, ca solicitare, dar am lucrat cu mare bucurie la filmul lui de diploma.
Rep.: daca ati fi solicitata pentru un nou film ati accepta?
Maia Morgenstern: Sigur ca da. Fara sa am mari pretentii de vedeta, in sensul rau al cuvantului, in sensul peiorativ. Trebuie ca fiecare sa discearna dupa sufletul sau, dupa gustul sau.
Rep.: Care v-a fost rolul cel mai drag, cel mai de suflet?
Maia Morgenstern: Indiscutabil Nela, din Balanta. Asta e parerea mea.
Rep.: Va place Neptunul?
Maia Morgenstern: Imi place Neptunul, imi place Casa Scriitorilor. Imi place foarte mult intre oameni, iar printre scriitori ma simt excelent.
Rep.: Cat timp credeti ca va vor ajunge bateriile incarcate in acest concediu?
Maia Morgenstern: Datorita meseriei mele, simt mereu nevoia de concediu, insa imi trece foarte repede. Cand te implici in ceea ce faci, uiti ca ai nevoie si de concediu.

Bine, acum, dupa 20 de ani sunt sigura ca i-as adresa cu totul si cu totul alte intrebari d-nei Morgenstern. dar... asta a fost in 1994!
In zilele urmatoare voi publica interviul cu Sorin Cartu, de pe vremea cand era antrenor al lotului olimpic de fotbal. Sper ca o sa va placa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu