miercuri, 26 februarie 2014

Interviu cu Gica Hagi - cand juca fotbal cu profesionalism!

Era in anul 1994, imediat dupa Campionatul Mondial de Fotbal din Statele Unite ale Americii (desfasurat in intervalul 17 iunie-17 iulie). Echipa Romaniei a obtinut cel mai bun rezultat pana atunci si dupa aceea, respectiv a ajuns pana in sferturile de finala. Din acea echipa fabuloasa au facut parte: Gica Hagi, Florin Raducioiu, Bodgan Stelea, Florin Prunea, Ilie Dumitrescu, Dan Petrescu, Gheorghe Popescu, Dorinel Munteanu ... etc. Pe atunci, chiar daca erai un fotbalist urias, jucator la cine stie ce mare echipa europeana, era foarte simplu sa fii un om obisnuit, sa vii in concediu la mare. Iar una dintre cel mai frumoase si cautate statiuni era Neptun-Olimp. Acolo l-am intalnit pe Gheorghe Hagi, inca jucator la Brescia. Iata interviul realizat cu marele jucator roman:

Prezent in aceste zile la Neptun, capitanul echipei nationale de fotbal, Gheorghe Hagi, isi permite scurte momente de relaxare dupa un sezon fotbalistic extenuant. El locuieste, impreuna cu bunul sau prieten Gabi Balint, la vila Garofita si poate fi deseori vazut pe plaja, in compania familiei si a unor prieteni. Profitand de o scurta "pauza de plaja" a internationalului constantean, i-am solicitat  un interviu in exclusivitate. Gica nu l-a acordat cu multa dezinvoltura.
Rep:. Ne asteptam, avand in vedere posibilitatile financiare pe care le ai, sa-ti faci concediul la Miami Beach, in Insulele Canare sau chiar in Tahiti. Cum de esti la Neptun?
Gica Hagi: Fiind plecat 11 luni pe an, prefer ca in vacante sa vin acasa. Sunt roman si, fiind constantean, imi place sa vin la Neptun. Marea e frumoasa si la noi!
Rep.: Ai, probabil, multi prieteni aici...
Gica Hagi: Nu vin pentru prieteni aici, vin pentru familia mea.
Rep:. Vila Garofita ai inchiriat-o singur?
Gica Hagi: Sunt impreuna cu Gabi Balint si am luat-o pentru noi, pentru familie si pentru prieteni.
Rep.: In preajma ta sunt foarte multe fete dragute. Te-ai gandit sa te recasatoresti?
Gica Hagi: E normal ca trebuie sa ma casatoresc. Intr-o buna zi o voi face, dar nu stiu cand. Nu-mi fac proiecte de acest gen.
Rep.: Care a fost cea mai mare bucurie la Campionatul Mondial?
Gica Hagi: Bineinteles, meciul cu Argentina, care a fost o victorie contra unui adversar foarte bun, cu traditie si bine cotat.
Rep.: Multi telespectatori au fost in pragul infarctului la meciurile echipei nationale. Ai avut emotii?
Gica Hagi: Noi, in teren nu avem timp sa ne gandim la emotii.
Rep.: Pe seama meciului cu Suedia s-au spus multe lucruri. Cum il vezi, ca pe o victorie sau ca pe o infrangere?
Gica Hagi: Nu a fost o victorie. A fost o performanta. Un rezultat bun. Impresia pe care am lasat-o noi acolo a fost excelenta, nu numai in teren, ci si in afara lui. Intr-o tara si intr-o lume pe care nu o cunosteam, care e atat de departe... Romane, totusi, pararea de rau ca nu am reusit mai mult. Am avut totul in mana si am scapat ocazia. Asta e sportul, cineva trebuie sa piarda. Oricum, noi am dat totul, cat am putut, inclusiv in meciul cu Suedia,
Rep.: Este absurd si nesportiv ca la un Campionat Mondial sa se desemneze castigatorul in urma loviturilor de la 11 metri. Care este parerea ta?
Gica Hagi: E mai bine sa se joace pana se da un gol.
Rep.: Exista posibilitatea ca pe viitor sa se schimbe ceva in regulament?
Gica Hagi: Noi nu putem decat sa ne dam o parere. Cei care sunt in masura, pot sa se gandeasca la o schimbare. Cred ca se poate face ceva, cel putin pentru o finala de Campionat Mondial.
Rep.: In ultima saptamana s-a scris foarte mult referitor la incheierea contractului cu FC barcelona. Practic, care este adevarul?
Gica Hagi: Adevarul e ca am semnat, ca sunt la ei si ca ma prezint duminica la club.
Rep.: In ce conditii ai semnat contractul?
Gica Hagi: In conditii bune! Cum am veut eu, cum au vrut ei. Cum e un contract: Negociezi! Important e ca ambele parti sunt multumite. Eu sunt bucuros ca am semnat un contract pentru doi ani. Dificultati au existat, pentru ca e normal sa fie asa. Nu cred ca un jucator merge la un club numai pentru bani.
Rep.: Ai regrete ca pleci de la Brescia?
Gica Hagi: In cei doi ani am fost tratat foarte bine acolo. Imi pare rau ca plec. Nu vreau sa-l numesc regret. Deja ma acomodasem, ma simteam bine, aveam prieteni. regretul nu pot sa-l am cand e vorba sa plec la o echipa ca FC Barcelona..
Rep.: La Barcelona iti vei pastra numarul 10 in teren?
Gica Hagi: Nu stiu. Acum il poarta Romario. Asta o va decide probabil antrenorul. Indiferent daca va fi 8,9 sau 10, important este cum joci. Mai mult conteaza randamentul, decat numarul.
Si Gulit a schimbat numarul si... Conteaza personalitatea si valoarea unui jucator.
Rep.: Cum ai primit vestea desemnarii tale in echipa ideala a Campionatului Mondial?
Gica Hagi: Sunt fericit ca un roman a fost introdus in aceasta echipa si sunt si mai fericit ca am fost eu acela. Important este ca la competitii sa fii in forma si sa ai noroc. Eu am profitat de momentul pe care l-am avut si e bine ca echipa m-a ajutat foarte mult, si antrenorul la fel.
Rep:. Faci plaja in imediata vecinatate a vilei. Te deranjeaza prezenta numerosilor turisti in preajma?
Gica Hagi: Nu ma deranjeaza nimeni care e politicos si cu bun-simt. Cand nu e in ordine, normal ca pe oricine ar supara. Accept orice, insa in limita normalului.
Rep.: Cum iti petreci timpul liber?
Gica Hagi: Mai merg pe acasa, pe la rude, ma mai si distrez. In campionat nu-ti permiti niciodata distractii. Aseara am fost la spectacolul de la Gradina de Vara, cu Compact, Holograf, Directia 5. In alta seara am mers la Paradis, unde a fost dragut.
Rep.: Constantenii sunt fericiti ca esti de-al lor si au fost foarte fericiti de intreaga ta prestatie.
Gica Hagi: Ma bucur sa aud acest lucru. Eu de simtit n-am prea simtit. Ma surprinde, pentru ca fiind jucatorul Constantei, crescut la Constanta n-am prea simtit caldura concitadinilor mei. Ma gandesc doar la felul in care l-au primit craiovenii pe Gica Popescu... Poate si eu am fost mai mult plecat...

Intr-adevar, maine Gica Hagi va lua din nou drumul Spaniei, urmand sa evolueze la una din cele mai bune echipe ale lumii, Sigur nu gresim asigurandu-l de toata stima si de dragostea (chiar nemarturisita) a concitadinilor sai. Si ii uram multa bafta!

Acesta a fost interviul realizat la numai cateva zile dupa finalizarea Campionatului Mondial.
In curand voi prezenta un alt interviu, realizat cu o mare actrita a Romaniei - este vorba despre Maia Morgestein.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu