miercuri, 12 februarie 2014

Se poate si fara televizor!

Zilnic televiziunile ne ofera stiri de ultima ora, de toate soiurile si pentru toate gusturile. Din ce in ce mai multi oameni traiesc intr-o conjunctura foarte rigida: dimineata merg la serviciu, dupa amiaza vin acasa, iar seara stau in fata televizorului butonand dupa emisiuni preferate. Nu are sens sa-mi spun parerea vizavi de acest stil de viata! Dar, spre marea mea bucurie, astazi m-am intalnit cu o familie extrem de fericita, care isi "pierde" timpul in alt mod. Pensionari de ani de zile, aratand cu mult mai tineri decat sunt in realitate, acesti oameni mi-au umplut inima de bucurie: sunt altfel decat majoritatea! Doamna a fost invatatoarea fiului meu, iar relatia dintre noi a fost mereu una minunata! Am apreciat-o intotdeauna, insa acum simt nevoia sa spun si de ce. Trec peste faptul ca a fost un dascal minunat! Trec peste faptul ca este sufletista si are mereu cele mai bune ganduri pentru cei din jurul sau. Dar nu pot trece cu vederea ca singurul ei copil este plecat de ani de zile in Marea Britanie, unde traieste firesc, decent, asa cum in Romania nu stiu cand se va putea trai. Minunat a fost faptul ca mi-a marturisit ca se plimba foarte mult pe jos, repet: PE JOS! asa cum se poate intretine cel mai bine organismul uman. Pe de alta parte, am vorbit cu ea despre Jocurile Olimpice, ca fiind aproape singurul eveniment la care merita sa te uiti, cu care chiar merita sa iti pierzi vremea. Reintalnirea cu aceasta persoana mi-a facut ziua mult mai frumoasa. Afara era innorat, din fercire acum este soare! Bun, sa vad de ce am scris aceste lucruri: pai, in primul rand pentru ca imi doresc ca mult mai multe persoane sa gandeasca in acest fel. Sa nu-si mai piarda putinul timp liber in fata stirilor TV. Nu-mi pasa ca sunt stirile Antenelor, stirile B1Tv, cele ale Realitatii sau ale Romaniei TV. Toate sunt la fel, doar ca pun diferit problema. Este atat de simplu sa stii fiecare televiziune cui face jocul, pe cine sustine si ce interese deserveste! Este foarte simplu atata vreme cat vrei acest lucru si poti sa il urmaresti. Ma rog, pentru multi nu conteazxa realitatea, ci doar acea imagine pe care o reflecta un anumit post de televiziune. Uneori ma intreb ce este cu romanii, in marea lor majoritate. Ce anume i-a facut atat de docili! Stiu ca cei care au iesit in strada, de-a lungul timpului, nu stau cu orele in fata televizorului. Eu, una, as renunta la acest sport. Nu m-as mai uita deloc la televizor. M-as limita la a citi ziare (desi si acestea sunt "politizate", dar poti citi printre randuri!) si la a sculta posturi de radio. Acestea nu au potenta de a te face dependent de presa, asa cum deja au facut televiziunile. Daca vreti sa traiti o viata decenta, va recomand sa va plimbati, sa va pierdeti vremea prin parcuri si sa cititi. Cititi carti, fie ca vorbim despre carti de povesti, romane sau de specilaitate. Cititi despre cum se poate trai frumos, fara prea multa bataie de cap, veti realiza intr-un timp mai scurt sau mai lung ca va infrumusetati viata. Stiti ca dupa moarte nu mai stie nimeni cine ati fost, cu exceptia aproapiatilor care va vor pomeni? Ganditi-va!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu