luni, 17 februarie 2014

In memoriam Stefan Iordache!

A trecut o gramada de vreme (peste 7 ani) de cand Stefan Iordache nu mai este printre noi.. Au ramas, insa, filmele sale si muzica pe care a iubit-o atat de mult. Pentru cei care nu prea stiu cine a fost Stefan Iordache, trebuie sa spun ca va ramane mereu o adevarata legenda a artei romanesti. S-a nascut la Calafat, iar apoi s-a mutat in Capitala. A intrat la IATC in anul 1959, ultimul pe lista, dar a terminat facultatea printre primii, iar apoi a fost zeci de ani un nemuritor. Cum va si ramane, dealtfel! Amintiti-va cum a jucat rolul principal in filmul "Cel mai iubit dintre pamanteni! - eu stiu ca n-am sa uit vreodata! Era un varsator nascut pe 3 februarie, iar astazi tin sa imi amintesc de el, viu, asa cum l-am cunoscut in 1994, l-am intalnit la Neptun-Olimp, cand i-am luat un scurt interviu. Iata-l!

"Recunoscut drept unul dintre artistii "de geniu" ai ecranului romanesc, Stefan Iordache se bucura de o incontestabila popularitate. Miercuri seara l-am intalnit pe terasa restaurantului Amfiteatru din Olimp, intr-o postura inedita: aceea de solist de muzica usoara. Cu cateva minute inainte de a urca pe scena, in cadrul emisiunii "Trei din zece pentru un show", in timp ce se supunea cu stoicism machiajului, ne-a acordat cateva minute:
Rep.-Prezenta d-voastra la emisiunea concurs de muzica usoara pare pentru multi surprinzatoare. Cum o explicati?
Stefan Iordache.- Am venit numai pentru doi oameni: pentru Stefan Iordache si pentru Stefan Iordache (rade!). La acestia se mai adauga viitorul meu impresar, dl. Mihai Gheorghe, directorul magazinului "Muzica" si tanarul debutant Dan Iagnov (n.r. - prezent la aceeasi masa, compozitorul Dan Iagnov protesteaza vehement). El este cel mai modest compozitor pe care l-am cunoscut vreodata, cel mai francez dintre compozitorii romani care, din cauza castigului sau, mananca o prajitura pe zi!
Rep.- Ca solist de muzica usoara sunteti mai putin cunoscut. De cand cantati?
S.I.- Din anul 1964, de cand am debutat. Pana acum am realizat cinci music-hall-uri.
Rep. - Practic, ce reprezinta muzica pentru d-voastra?
S.I.- E un fel de respiro, un fel de aventura pentru mine, fara pretentii.
Rep. - In seara asta aveti emotii?
S.I.- De obicei nu am emotii, insa acum am, pentru ca voi intra intr-o situatie dinainte stabilita, in care voi canta cu d-soara Sanda Ladosi, care este profesionista. Em am putine emotii pentru ca nu stiu sa fac play-back. In pofida emotiilor, melodia "Si intre noi mai e un pas" a fost interpretata fara cusur de duetul Stefan Iordache- Sanda Ladosi. Cu aceeasi piesa ei vor participa si la Festivalul de Muzica Usoara Mamaia '94, de la finele lunii iulie."

Sa-l odihneasca Dumnezeu in pace!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu