joi, 6 decembrie 2012

Orice sut in cur e un pas inainte

Dupa eliminarea unui jucator al Stelei (cred ca il cheama Tanase, scuze microbistilor, eu sunt doar un fan al Romaniei) am fost absolut convinsa de victoria noastra. Ca nu a fost decat un egal, conteaza mai putin. Ideea este ca noi suntem mult mai buni dupa ce primim un sut in cur.  Nu am facut o statistica europeana sau mondiala, dar cred ca expresia :"orice sut in cur e un pas inainte" e strict romaneasca. De aceea eram sigura ca, dupa o decizie absurda a arbitrului de centru, stelistii se vor mobiliza si vor condice meciul.
Trebuie sa ma scuz in fata puritanilor pentru folosirea cuvantului cur, dar fundul este ala pe care toci zarvazat, iar spatele este spate, nicidecum cur. Bun, ca am clarificat acest aspect lingvistic, revin la ideea renascutului din propria cenusa. Stiu ca asta ne defineste ca popor, cu toate ca nu-mi place foarte mult. Insa nu asta era ideea postarii mele; nu fotbalul este pasiunea mea.... Sunt nevoita sa revin la politica, bat-o, s-o bata! In seara asta am fost la o emisiune TV unde au performat doi oameni deosebiti, din partea a doua partide mici. Mi-au placut discursul lor, ideile exprimate, tonul dezbaterii. Si mi-am dat seama ca noi, ca popor, ar fi cazul sa renuntam la ideaea partidului unic - fie ca se numeste PCR, USL, ARD etc. Sa fiu bine inteleasa, nu fac nici o comparatie intre PCR si aliantele pe care le-am mentionat.
Insa este cazul sa acordam credit si partidelor mai mici, care au doctrine europene si oameni de foarte buna calitate si care, de cele mai multe ori, la alegeri iau doar suturi in cur. Nu trebuie ca intr-un parlament sa avem majoritate de peste 55%; o astfel de majoritate este periculoasa si poate sa duca la dictatura, intr-o forma sau alta. De aceea imi exprim convingerea ca, macar peste patru ani sa existe un al treilea partid puternic, in contrapondere la USL si ARD! Iar acesti oameni de calitate, care nu se regasesc in aliantele harsaite si care au, din pacate, si multi oameni manjiti, sa poata accede in functii de conducere din judet sau in institutii nationale importante.

Un comentariu:

  1. La mizeria de astazi din politica noastra,nu stiu exact daca un partid politic ar mai face ceva.Discursuri...e ok, dar mai mult...?Eu vad altfel revirimentul clasei politice, insa este utopie deocamdata.Cred ca orice partid politic sau alianta, ar trebui sa propuna si sa sustina candidati independenti,tineri daca se poate si cu CV- uri foarte curate.In acest fel s-ar recastiga increderea populatiei in clasa politica,cei propusi fiind totusi motivati, dar si liberi sa faca ceva.
    Cat priveste sutul in cur..., sa avem noi picioare cat sa putem da, politicienii de acum stau si aplecati numai sa le mearga bine,fundurile mari si tabacite ca nu faci diferenta daca-i fata sau cur,iar suturile nu-i dernjeaza catusi de putin.Banii si sfera de influenta, dor asta ii motiveaza.
    Dar sunt convins ca e bine sa existe o alternativa viabila la USL sau ARD,care chiar nu credibilitate.Ieri a fost doar un balans politic si nu o schimbare.Va fi acelasi meci, doar ca echipele sunt foarte putin modificate.

    RăspundețiȘtergere