miercuri, 5 decembrie 2012

CERONAV devine centru international de perfectionare



Astăzi, în prezenţa ministrului secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Valentin Preda, la Centrul Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale (CERONAV) au fost lansate cursurile specifice pentru personalul de la bordul  platformele petroliere. În urma unor investiţii mari şi a schimbării politicii centrului, CERONAV a reuşit să pună la dispoziţia cursanţilor cele mai moderne facilităţi de instruire din Europa.
Cele patru cursuri de pregătire pentru care CERONAV a obţinut acreditarea din partea Organizaţiei de standardizare a instruirii pentru industria petrol şi gaze de tip offshore – OPITO sunt: BOSIET - Basic Offshore Safety Induction Emergency Training, FOET - Further Offshore Emergency Training, HUET - Helicopter Underwater Escape Training şi FHUET - Further Helicopter Underwater Escape Training.
Dezvoltarea recentă a industriei de petrol şi gaze din zona Mării Caspice, în special Azerbaidjan, Georgia sau Kazakhstan, dar şi din zona Mării Negre a dus la apariţia unei pieţe foarte importante în domeniul exploatării petroliere. De aceea este nevoie de personal pregătit care să asigure operarea instalaţiilor petroliere de tip offshore şi răspunsul în situaţii de urgenţă în condiţii optime de siguranţă. CERONAV a investit în infrastructura specifică şi în pregătirea resurselor umane necesare pentru a putea răspunde cerinţelor acestui segment de piaţă.
„Această bază este cea mai modernă din Europa. Am fost mai rapizi decât alte state din zonă, ne-am dezvoltat şi am investit înaintea altora. Până acum specializarea personalului de la bordul platformelor petroliere se făcea la Paris sau la South Hampton, în Marea Britanie, dar costurile erau foarte mari” – a precizat secrecretarul de stat Valentin Preda.
 # Din centru regional, CERONAV va deveni centru internaţional de pregătire
 La rândul său, directorul general al CERONAV a precizat că în România, la Constanţa aceste cursuri vor costa în jur de 600 de euro, dar faţă de cele 900 de lire sterline cât costă aceste cursuri în Marea Britanie, economia este importantă. În plus, specialiştii români care urmează aceste cursuri scutesc cheltuielile de transport şi cele de cazare. „Echipamentele de la CERONAV sunt de ultimă generaţie, iar costurile sunt cu curca 30% mai mici decât în restul ţărilor europene care susţin asemenea pregătire. Deocamdată, conducerea CERONAV a identificat o serie de centre de pregătire din Europa cu care a iniţiat o colaborare în sensul dezvoltării unui consorţiu internaţional de pregătire. Până în prezent au fost contactate centre din Turcia (Universitatea Tehnică din Istanbul), Marea Britanie (Warsash Maritime Academy), Serbia (School of shipping, shipbuilding and hydrobuilding).
Un acord de parteneriat între CERONAV şi Warsash Maritime Academy a fost deja întocmit, el urmând a se semna în următoarea perioadă. Acordul are patru puncte principale: promovarea şi susţinerea reciprocă, recunoaşterea reciprocă a calităţii serviciilor de instruire, schimburi de experienţă şi transfer de know-how, participări comune în cadrul proiectelor europene.”, a declarat Ovidiu Cupşa, director general CERONAV.
În cursul anului viitor va demara procedura de achiziţionare a unui teren şi de proiectare a unui hotel special pentru cursanţii CERONAV, destinat în special celor din afara ţării,  astfel încât aici să existe un sistem integrat pentru cursuri specifice pentru personalul de la bordul platformelor petroliere. Deja în bugetul pentru anul 2013 a fost prevăzută această cheltuială. Ovidiu Cupşa a precizat că, cel mai probabil, construirea hotelului va începe în anul 2014 şi tot în acelaşi an lucrările vor fi finalizate.
De asemenea, a fost dezvoltat şi introdus „Curs general de familiarizare navă”solicitat de Hasta Security pentru un număr de aproximativ 100 de cursanţi din Nigeria. Cursul are o durată de 9 luni astfel încât la finalizarea cursurilor personalul instruit să fie capabil să îndeplinească atribuţiile specifice la bordul navelor maritime.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu