miercuri, 6 iulie 2011

Who the f..k is?

Ion Creanga, in "Povestea porcului" spune, la un moment-dat: " De te-a învăţat cineva, rău ţi-a priit, iară de-ai făcut-o din capul tău, rău cap ai avut!"
Asa pot spune si eu despre comentatorul sportiv Radu Banciu. Nu-mi este prea familiar numele lui, decat prin prisma comentariilor excelente (voce, prezenta de spirit, cultura generala) facute la ciclism, la Turul Frantei. In calitate de realizator de emisiuni nu ma apuc sa fac comentarii in ceea ce il priveste, pentru ca nu am vazut nici o emisiune (nu ma uit prea mult la canalele de sport, cu exceptia momentelor in care transmit in direct vreo competitie care ma intereseaza: ciclism, tenis, sporturi de iarna, handbal, atletism).  De ceva vreme, a inceput insa derapajul lui lingvistic si/sau comportamental.
Posibil sa fie un foarte bun realizator de emisiuni, habar nu am. Vom afla acest lucru peste vreo luna, dupa ce emisiunea lui de la B1TV va avea (sau nu) audienta. Eu una sunt foarte curioasa ce cota de audienta va avea.
In fine, scopul postarii mele este de a-mi exprima dezamagirea totala fata de ultimele declaratii ale celui care, pe propriul lui site se declara  OM, FENOMEN, NESIMTIT. Cred ca stie el ce spune....
Nu m-a interesat razboiul lui cu Mircea Badea, in fond ii va face concurenta si incearca sa se promoveze inclusiv prin atacuri, chiar daca sunt total neinspirate.
Nu m-a interesat nici faptul ca Banciu le-a catalogat drept  "proaste" pe Mihaela Radulescu si Andreea Raicu. De fapt, fiecare are propriile sale pareri, iar prostia este relativa, depinzand de nivelul de educatie al celui care face aprecierile si de asteptarile pe care le are de la cineva. Oricum, atunci cand un barbat spune despre o femeie ca e o proasta, de regula intra in categoria vulpoiului care spune ca strugurii sunt acri.
Insa mi-a sarit tandara rau de tot cand am citit ca l-a facut fosila pe Cristian Topescu.
Eu, la cursurile de jurnalism pe care le-am facut cu profesori renumiti din  USA si Marea Britanie am invatat (si ulterior am predat acest lucru) ca niciodata nu folosesti cuvantul batran/batrana atunci cand vorbesti despre o persoana in varsta,. deoarece si varsta este relativa, in functie de punctul de referinta.
Nu stiu cum si-a permis Banciu sa spuna despre Topescu ca este o fosila? Sunt convinsa ca o atat de multa lipsa de respect nu i-a fost inoculata acasa, in educatia primita de la parintii sai. ( cat de mult te poate schimba Regatul, atunci cand tu permiti acest lucru si apoi il pui pe seama adaptarii!).
Sunt, de asemenea, convinsa ca in '77, desi avea doar 7 ani, a vazut-o pe Nadia Comaneci la Montreal si l-a auzit pe Cristian Topescu murind si inviind in asteptarea notelor. Topescu a fost cel mai mare comentator sportiv din Romania.
Nu pot sa afirm ca nimeni nu se putea ridica vreodata la nivelul lui. Poate ca, daca s-ar face un top al comentatorilor romani, Cristian  Topescu nu ar fi pe primul loc. (desi ma indoiesc, sincer!). Dar nici Radu Banciu nu ar fi!
Dar cel putin Topescu ii poate spune lui Banciu: "Eu ca tine am fost, tu ca mine, nu se stie!"
Revin, asadar, la ideea de inceput, la POvestea POrcului.
Poate ca Radu Banciu, atacand in stanga si in dreapta, ba pe Raduleasca, ba pe Badea, ba pe Andreea Raicu, isi imagineaza ca face reclama emisiunii sale. Nu zic nu, si reclama negativa este tot reclama, uneori mai eficienta decat cea traditionala.
Insa, procedand in felul acesta ridica mari semne de intrebare asupra caracterului sau. Si-mi pare rau ca un om tanar (cat de relativa este si tineretea; pun pariu ca pentru un pustan de 18 ani, Radu Banciu este un babalac!)  demonstreaza atat de multa rautate. Aceasta este, de regula, apanajul "fosilelor" ca sa citez un "antic in viata" sau al celor extrem de frustrati. Ceea ce nu cred ca este cazul lui Banciu...

6 comentarii:

  1. Unii vor sa devina populari, celebri,vedete...O parte din ei nu reusesc prin munca, caracter sau talent si atunci apeleaza la tot felul de scandaluri,balacareli si mizerii in presa.Si eu am avut de mult impresia ca Banciu e unul din ei.
    Dupa parerea mea si a multor alti cunoscuti, nu exista termene de comparatie intre el si Cristian Topescu.De aceea cred ca nici nu va primi vre-un repros de la cel din urma pt ca sunt la categorii diferite.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, DL, nici eu nu cred ca va exista vreo reactie din partea lui Cristian Topescu - nu este genul... Maria

    RăspundețiȘtergere
  3. Este plina lumea de prosti. Grav este atunci cand prostia este amestecata cu o doza mare de rautate :)
    De multe ori sper ca specimenele astea sa fie eliminate prin proces natural insa din pacate se "ancoreaza" tare bine acolo unde prind radacini.

    Toate cele bune Maria !!

    RăspundețiȘtergere
  4. Te pup, Cezar - ma bucur ca imi citesti postarile. maria

    RăspundețiȘtergere
  5. Inseamna ca si eu sunt o fosila, daca ma raportez la ultima parte a textului tau.
    "Si-mi pare rau ca un om tanar (...)demonstreaza atat de multa rautate. Aceasta este, de regula, apanajul "fosilelor" ca sa citez un "antic in viata" sau al celor extrem de frustrati."
    Cel putin asa ar putea spune unii despre articolele referitoare la Medgidia de pe blogul meu.
    Glumesc. Bun textul tau Maria, chiar daca ma doare, pentru ca imi place Radu Banciu.
    Dar recunosc ca mai are derapaje din astea, din cand in cand, cum de altfel mai am si eu.
    Cu toate acestea, nu l-as face fosila pe Cristian Topescu, cel care in 1976 la Montreal anunta primul 10 al gimnasticii, si care in 1980 la Moscova ii injura de toti sfintii pe arbitri pro-sovietici care ii furau o medalie de aur Nadiei Comaneci.

    RăspundețiȘtergere
  6. George, exact asta spuneam si eu; imi place Banciu, ca si comentator sportiv, dar nu mi-a placut atitudinea lui. Este ca si cand ai lucra inca in presa si, dupa ce ai in spate o cariera prodigioasa, cu anchete "tepene" la activ, vine un jurnalist tanar, car scrie cateva stiri de eveniment, accidente etc, si spune despre tine ca e cazul sa te pensionezi, ca el e mai bun decat tine. Mi se pare urat, jignitor si denota lipsa de caracter. Despre asta vorbeam. Maria

    RăspundețiȘtergere