joi, 7 iulie 2011

Impotriva manelizarii

Am primit pe e-mail un mesaj care mi-a placut atat de mult, incat il distribui sa il cititi si voi: 
 
NOI
 cei nascuti la inceputul anilor  50,  60 si cei nascuti in anii 70, vedem
 acum in anul 2010 cum casa
 parintilor nostri este de 50 de ori mai scumpa  decat
 atunci cand au
 cumparat-o si realizam ca noi o sa platim pentru casele
 noastre in jur de 50 de
 ani.  Avem amintiri despre primii pasi pe luna,
 despre razboaie
 sangeroase,  avem cultura generala, pentru ca asta
 insemna ceva o data.

 Suntem ultima generatie care
 a jucat
 "De-a v-ati ascunselea" , "Castel", "Ratele
 si vanatorii",
 "Tara, tara , vrem ostasi",
 "De-a prinselea"," Sticluta cu
 otrava", "Pac Pac", "Hotii si
 vardistii", ultimii care
 au strigat "Un doi trei la perete stai", ultimii
 care  au
 folosit telefoanele cu fise, dar primii care am facut
 petreceri video
 (inchiriam un video si stateam sa ne uitam la filme 2 zile
 inchisi in casa),
 primii care am vazut desene animate color, primii care am
renuntat la casete
audio si le-am inlocuit cu CD-uri.

 Noi am purtat jeansi elastici, pantaloni evazati, geci de
 blugi de la turci,
 iar cine avea firme gen Lee sau Puma era deja lider de
gasca.

 Noi nu am dat examene de Capacitate,
 nu am dat teste grile
 la admitere.

 Noi am fost ultimii "Soimi ai
 Patriei" si
 ultimii "Pioneri".

 La gradinita am invatat poezii in romaneste, nu in
 engleza...Si am cantat MULTI
 ANI TRAIASCA nu HAPPY BIRTHDAY la aniversari.

 Am sorbit din ochi Sclava Isaura, Beverly Hills , Melrose
 Place , Twin Peaks ,
  Dallas .. si cine zice ca nu s-a uitat ori minte ori nu
 avea inca televizor.

 Reclamele de pe posturile straine ne innebuneau, si abia
 asteptam sa vina si la
 noi inghetata Magnum, sau pustile alea absolut superbe cu
apa.Intre timp, ne
 consolam cu Tango cu vanilie si ciocolata si clasicele
 bidoane umplute cu apa
 de la robinet, care turnate in cap ne provocau pneumonii.
 Si uite un motiv bun
 sa nu mergem la scoala.

 Noi am ascultat si Metallica, si Ace of Base, si DJ Bobo,
 si Michael Jackson,
 si Backstreet Boys si Take That, si inca nu auzisem de
 manele, singurele melodii
 de joc fiind horele la chefuri, la care nimeni nu stia
 pasii, dar toti dansam!

 Dar spre deosebire de copiii din ziua de azi, am auzit atat
 de Led Zeppelin, Deep Purple,
 Jimi Hendrix, Abba si de Queen, cat si de noile nume gen 50
 Cent si Britney
 Spears.  Am citit "Licurici",
 "Pif", Ciresarii, si am
 baut Cico si Zmeurata si ni s-a parut ceva extraordinar
 cand au aparut primele
 sucuri "de la TEC " fara sa ne fie teama ca
 "au prea multe
 E-uri", iar la scoala beam toata clasa dintr-o sticla
 de suc fara teama de
 virusi.

 Noi am baut prima Coca-Cola la sticla si am descoperit
 internetul. Noi nu ne
 dadeam bip-uri, ne fluieram sa iesim afara, noi nu aveam
 dolby surround system,
 taceam toti ca sa auzim actiunea filmului, nu aveam
 Nintendo sau Playstation ci
 jocuri tetris de care ne plictiseam la o luna dupa ce le
 cumparam si le uitam
 pe dulap, pline de praf.

 Abia asteptam la chefuri sa jucam "Fantanita",
 sau "Flori, fete
 sau baieti", sau "Adevar sau Provocare", sau
 orice ne dadea un
 pretext sa "pupam pe gura" pe  cine
 "iubeam"..

 Noi suntem cei care inca au mai "cerut
  prietenia", care inca
 roseam la cuvantul "sex", care dadeam cu banul
 care sa intre in farmacie
 sa cumpere prezervative, pe care apoi sa le umplem cu apa
 si sa le aruncam in
 capul colegilor,  care am completat mii de oracole,
 sperand ca persoana
 iubita va citi acolo unde scrie "De cine iti
 place?" ca ne place de
 el/ea.

Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca
  noi am mers cu
 bicicleta fara casca, genunchiere si cotiere, nu am avut
 scaune speciale in
 masini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau
 din greseala pe jos,
 nu am avut pastile cu capac special sa nu fie desfacute de
 copii, nu ne-am
 spalat pe maini dupa ce ne-am jucat cu toti cainii si toate
 pisicile din
 cartier, nu am tinut cont de cate lipide si glucide mancam,
 parintii nostri nu
 au "child proof the house", ne-au trimis sa
 cumparam bere si vin de
 la alimentara, si cate un pachet de tigari de la
 tutungerie.

 Noi am auzit cum  s-a tras la Revolutie , noi am fost
 martorii a trei
 schimbari de bancnote si monede, noi am ras la bancurile cu
 Bula, pe care le-a compus cumplita Securitate, contemporana noua.
Noi am fost
 primii care au auzit-o pe Andreea Esca la Pro TV , noi
 suntem cei care mai
 tinem minte emisiunea "Feriti-va de magarus".

 Suntem o generatie de invingatori, de visatori, de
 "first-timers" ... Dar suntem si generatia care vede limpede cum ne pierdem tara , iar dusmanul este din interior si nu de afara... Noi suntem ultima genaratie de sacrificiu a lui Ceausescu si prima de dupa Revolutie. Noi am pierdut de doua ori, si atunci, si acum.

Azi, suntem la fel de saraci, dar am devenit liberi! Ce putem face azi cu libertatea?? ?? Atat: sa ne opunem manelizarii programate a Romaniei!   Voi cei din generatiile 50-  60 - 70 alaturati-va noua si trimiteti la toata lumea acest mesaj!

5 comentarii:

  1. Extraordinar mesajul, deci voi da curs apelului si il voi transmite mai departe! Jos maneaua!

    RăspundețiȘtergere
  2. Jos maneaua! Foarte bun mesajul. Citesc si dau mai departe. Pupici Maria si Liliana.

    RăspundețiȘtergere
  3. Extraordinar acest mesaj. Cat adevar spune.Jos maneaua.Copy/Paste/Adresa/Trimite.Asa voi face si eu.

    RăspundețiȘtergere
  4. heh, nu imi vine sa cred cate amintiri a trezit acest mesaj :)

    RăspundețiȘtergere
  5. nu pot decat sa ma bucur ca am ajuns la inima ta :))

    RăspundețiȘtergere