duminică, 23 ianuarie 2011

Usturoiul, miresme de week-end

O durere crunta de masele, transformata in nevralgie m-a tintuit intreg week-end-ul. Aulin, paracetamol, aspirina, algocalmin - totul a fost inutil. Caria dentara s-a zbantuit in ritmul ei in zilele in care eu ar fi trebuit sa ma zbenguiesc in natura (sau in orice alt loc as fi decis sa o fac) si sa ma bucur de ceva relaxare. Nu a fost sa fie, motiv pentru care voi incepe indispusa (ca sa nu spun ca ma voi trezi cu fata la cearceaf) saptamana care vine si  care precede ziua mea de nastere. (Dar despre asta inca am timp suficient sa vorbesc). Lucru care nu va doresc si voua! (Doamne, ce suflet nobil pot sa fiu!).
Ce se intampla cand eram copil si ma durea maseaua? Ce se intampla cand faceam febra? Cand aveam puroi in gat? Cand tuseam?
Suntem tributari industriei farmaceutice si am uitat toate beneficiile Naturii Mama. (Nu ma refer la cea televizata, cu coronita de flori pe cap si cu salba de narcise in jurul gatului!).
Usturoiul cel bun la toate acum miroase rau! Sau se vinde la farmacie sub forma de pilule (e bun pentru tensiune, ar spune multi!).In regula! M-am gandit atunci sa sap adanc in memorie - foarte adanc!
In copilarie, cand - din cauza unei carii natange - ma durea maseaua, mama imi punea un catel de usturoi in carie si unul mai mare (astfel incat capatul sa ii ramana afara!) in ureche. Si stateam cuminte vreo ora-doua, pana cand simteam ca durerea e luata cu mana. Normal, a doua zi mergeam la doctor, insa tratamentul cu usturoi era eficient astfel incat sa suport durerea, altminteri insuportabila.
Daca faceam febra, imi punea pe picioare ciorapi inmuiati in otel cald, indoit cu apa, si repeta aceasta operatiuni pana cand febra ceda. Iar daca starea  mea proasta se datora gatului iritat, imi punea cartofi rasi (intr-o batista curata) imprejurul gatului si in pumni. Pana dimineata eram ca noua. Daca faceam puroi in gat trebuia sa fac gargara cu apa calda si multa sare. Repetam cateva zile gargara si apoi imi reveneam.
Acum ce facem? Medicamente, medicamente pana cand stomacul, ficatul, sistemul nostru imunitar sunt distruse. Si toate astea pentru ca radioul, televiziunea si, in general mentalitatea noastra nu mai percep alte solutii de vindecare decat cele chimice.  Am uitat ca Natura ne poate vindeca de toate bolile.Nu mai stim cum sa o facem. Pentru ca am "evoluat", chipurile!
De fapt am involuat atat de mult, incat ne este imposibil sa acceptam. Am pierdut din simplul motiv ca am acceptat sa ne guverneze banul. Si pierdem in continuare atat timp cat vom considera ca banul e solutia tuturor problemelor noastre.
 Noapte buna, tuturor.
O saptamana buna va doresc, din toata inima!

3 comentarii:

  1. Am gasit un material interesant despre usturoi, sper sa va fie de folos.
    http://www.colectionarul.info/2010/08/19/farmacia-naturii-cel-mai-puternic-antibiotic/
    Pentru cine n-are timp sa-l citeasca:
    INVINGE GERMENI DE CARE PENICILINA NICI NU SE ATINGE
    Usturoiul este cel mai puternic antibiotic natural cunoscut, sub forma de aliment pur.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Mel
    Sper ca materialul sugerat de tine sa fie folositor cat mai multor romani.

    RăspundețiȘtergere