vineri, 28 ianuarie 2011

Quo vadis?

Astazi am fost in incapacitate de actiune, lucru care mi se intampla foarte rar. Intarziasem la o intalnire si am vrut sa iau un taxi. Ce-i drept, nu aveam de parcurs mai mult de 1,5-2 km, insa cum eram in criza de timp si nu imi place sa intarzii, am considerat ca asta ar fi rezolvarea rezonabila. In plus, pe traseul respectiv nu circula nici un mijloc de transport in comun. Am deschis, asadar, usa taximetrului si l-am intrebat pe sofer (un nene cu par alb si fata zambitoare, de la care m-as fi asteptat sa fie un as in ale prestarii de servicii) daca ma duce la destinatie. Automat, pe fata lui a aparut o grimasa si mi-a spus ca nu ma poate duce, ca sta de mai bine de o ora in statie si nu face un drum atat de scurt. Afara ningea, din fericire nu batea si vantul. Am ramas interzisa si am spus doar:ok, in regula; apoi, cu pasul foarte grabit am plecat spre intalnirea mea, pentru a nu intarzia prea mult. Am stat si m-am gandit apoi ce puteam face: simplu, reclamatii la OPC, la Camera Taximetristilor sau mai stiu eu la ce alte foruri abilitate. Insa nu as fi rezolvat nimic - mai mult, mi-as fi creat mie o multime de probleme; in primul rand as fi intarziat, in al doilea rand as fi pierdut timpul cu formularea reclamatiilor, cu umblatul de la Ana la Caiafa pentru a depune petitia etc. Totul pentru ca in final sa nu rezolv nimic - poate, cel mult, o amara satisfactie ca nu am lasat lucrurile in voia lor.
Apoi as fi putut sa ma enervez, sa il apostrofez sau sa tip la el - dar asta era in detrimentul meu. Pe de-o parte nu stiu care ar fi fost reactia lui (de la prosti te poti astepta la orice reactie), iar pe de alta parte o faceam pe nervii mei (care sunt pretiosi pentru mine si nu merita sa ii irosesc pentru orice tembel).
Sa fie oare educatia noastra deficitara? Cred ca nu e vorba doar despre asta - e mult mai mult.
Am devenit din ce in ce mai prudenta, pentru ca totul s-a schimbat in ultimii ani. De cand ProTV (pe care eu personal il consider responsabil de manelizarea Romaniei) a dat "tonul la cantec": violenta explicita - stirile lor abunda in violuri, crime, pedofilie, jafuri (de zici ca intreaga Romanie este preocupata numai de aceste lucruri) - filme insangerate etc. tinerii nostri si-au shimbat radicat mentalitatea si comportamentul. Si, ce-i mai grav, a ajuns sa li se para normala anormalitatea de societate in care traim. Daca gresesc, mi-ar placea tare mult sa fiu corectata cu argumente.

3 comentarii:

  1. Dar e o nimica toata intamplarea de mai sus. Acum cateva zile am incercat sa iau un taxi de la Cora Pantelimon,intentionam sa ma deplasez in cealalta parte a Bucurestiului (deci, o cursa babana)si am fost nevoita sa intreb 8 taximetristi daca binevoiesc sa ma duca. Cel de-al noulea era la prima cursa si, din superstitie, nu m-a refuzat. Eeei???

    RăspundețiȘtergere
  2. Mel, si atunci nu ti se pare justa intrebarea mea? Quo vadis?
    Ce se intampla cu tara asta si unde vom ajunge in acest ritm este al naibii de greu de spus.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tot eu. E adevarat ca acest blog nu trebuie sa fie o "condica de sesizari si reclamatii". In acest moment, nu am nici o idee despre cum am putea iesi din aceasta situatie. Eu personal, nu prea mai am putere sa inot contra curentului. Da, trebuie sa facem ceva, dar ce?
    Pe alta parte, nu este exclus sa aiba si taximetristii niste explicatii. Sa fie oare toti indolenti? Ar fi interesant daca am putea afla cum sta treaba.

    RăspundețiȘtergere