luni, 25 iunie 2012

Vreau o arma cu luneta!

Inca de la inceput trebuie sa spun ca, daca acest titlu contravine legilor statului, ma pun a dispozitia organelor de cercetare penala! Dar cred ca nu este cazul, afirm doar ce mi-as fi dorit in urma cu 12 ore! Era putin trecut de ora 5 a diminetii de duminica spre luni si dormeam. Dormeam chiar foarte adanc si visam. Chiar nu imi amintesc ce visam, dar probabil era un vis frumos. Unul care vine, asa cum numai el stie, sa incheie relaxant o saptamana si sa inceapa cu bine o noua saptamana de munca. Ei, as! M-am trezit brusc, cu niste urlete "muzicale" in urechi si cu sageti multe, multe, in inima! Sangele a inceput sa curga repede, repede prin vene, iar la tample am simtit un zvacnet dureros! Era ca si cum in propria mea casa, cineva a dat drumul la combina muzicala si a pus niste piese pe care eu le detest, la volum maxim. M-am trezit brusc, cu durere de cap si cu timpanele la un pas de a fi perforate. Canicula de afara ma determina sa dorm cu toate geamurile deschise. Cand m-am dezmeticit putin din somn, am realizat ca muzica infernala, la volum maxim, se aude de afara, din fata blocului. Acolo, intr-o parcare, niste imbecili patentati, cu gusturi muzicale indoielnice si cu bun simt zero, se distrau de minune. Ascultau muzica din boxele unei masini albe, stateau pe marginea unei jardiniere cu flori, jucau table si beau bere. Ce altceva! Nu am putut vedea daca spargeau si seminte, dar sunt aproape sigura de acest lucru! Am rabdat 5 minute, 10 minute, in speranta ca vor termina "petrecerea" si vor pleca. Multe lucruri mi-au trecut atunci prin cap, incepand cu injuraturi fata de mamele lor (care au vina lor, ca i-au educat pe derbedei mai putin decat isi educa animalele puii!), apoi injurand muzica de doi lei, apoi tablele care zornaiau de zor, apoi hahaielile care nu se mai terminau. Behaiau precum oile si radeau ca berbecii! Niste mitici, as putea spune. Dar erau mai mult decat atat. Ce om normal dezvoltat la cap sta, in plina vara, cand plaja e minunata si atat de aproape,  la coltul unui bloc din Tomis Nord si asculta muzica proasta, jucand table, band bere si spargand seminte? Cate circumvolutiuni or fi avand, nici nu vreau sa ma gandesc. Ma oripileaza si simpla idee ca sunt contemporana cu astfel de imbecili. Ma gandeam la vecinii mei, care auzeau acest spectacol (cam vreo trei blocuri, cel putin!) si care trebuia sa se trezeasca devreme pentru a merge la serviciu. Dupa vreo 20 de minute de nervi intinsi, m-am gandit sa sun la politie. Dar, acest gand a fugit repede din mintea mea. Asta ar fi insemnat sa ma ridic din pat, sa imi fac o cafea, sa renunt defintiv la somn. Iar eu voiam doar sa dorm! Am renuntat la acest gand. Atunci mi-a trecut un altul prin minte: ce-as face daca as avea o arma cu luneta? Cu sau fara amortizor. Da, as trage, cu siguranta! Nu, nu in vreunul dintre nemernici! Nu ca nu ar merita sa aiba macar o alica in fund, in buca stanga sau in cea dreapta! Dar cred ca cel mai bine pentru a-i determina sa plece din fata blocului ar fi sa trag in masina, mai exact in casetofon! Poate asa ar fi incetat muzica. Dar nu am avut o arma, iar eu au stat ca nesimtitii pana aproape de ora 6.30. Cred ca atunci i-a ajuns oboseala si au plecat spre casa. Intre timp, pe langa masina lor si pe langa "hoiturile" lor treceau oameni care mergeau la serviciu. Nimeni nu le-a adresat nici un cuvant; nici nu aveai cu cine sa vorbesti, ca erau cu totii beti. Chiar, oare cine conducea masina?  Oare nici o patrula de politie nu-si face veacul prin cartier? Oare trebuia sa sun la Politie? Hm, nu stiu; raman la ideea ca, cel mai bine, era sa am o arma cu luneta! Voi ce credeti?

3 comentarii:

  1. Ganduri contradictorii am si eu in fiecare noapte de sambata, cand ai nostri, ca brazii, vin de-si parcheaza masinile sub fereastra casei in care locuiesc, indreptandu-se catre cluburile din zona, revenind spre zori pe doua carari, cantand, hahaind, urland, punand in functiune casetofoane date la maxim, din care curge in cascada un zgomot de fond numit de ei muzica. Ce ma deranjeaza este ca fiecare grup este cu masina sa si cum mai au un rest de
    conversatie, precum cele doua babe dintr-un binecunoscut banc, stau cam 25-30 de minute sa si-o consume pe trotuar, sub fereastra casei.Timp in care, firesc omului de varsta mea, traiesc toata gama de sentimente, apropiate cumva de trairile tale in cazul descris.Despre rondul de noapte al celor obligati sa-l efectueze pot sa-ti spun ca oficial numarul de efective este redus, data fiind o criza permanenta, cam de 20 si ceva de ani, lipsa combustibilului este pe
    ordinea de zi, urmarea fiind tensiunile si frustrarile acumulate de ambele parti implicate in procesul numit civism.
    Solutia ar fi ca in cazuri ca acestea sa fie sesizati cei autorizati sa ia masurile ce se impun conform legilor in vigoare.Poate ca asa, facand noi primul pas, ceva se va schimba.

    RăspundețiȘtergere
  2. Au fost momente cand am multumit lui Dumnezeu ca nu am permis de port arma, la cel mai serios mod. Stiind ca am o suma de bani importanta la mine pentru ca urma sa achit un obiect electrocasnic, tineam geanta in fata, strangand-o zdravan. La o "coada", un tigan interesat de continutul gentii s-a tot apropiat, s-a tot invartit, pana cand si-a pierdut rabdarea. A dat sa ma scuipe si sa ma intrebe:)) daca vreau sa-mi traga un pumn in fata. Asta pentru ca mai erau oameni in jur, ziua in amiaza mare. Daca altfel ar fi stat lucrurile, ar fi terminat-o cu "fineturile". A trebuit sa-mi inghit nervii si demnitatea, n-am scos un cuvant in fata acelui jeg. As fi apasat pe tragaci pana la epuizarea gloatelor, daca aveam arma. Au mai fost si alte cazuri, dar faza asta n-o sa o uit niciodata.
    Pentru Rita Drumes: Sper ca niciodata sa nu fie nevoie sa sesizeze ceva autoritatilor. Astfel mai poate pastra iluzia unei normalitati. Lipsa combustibilului nu mai exista cand institutii ale statului se rafuiesc intre ele pentru a salva sobolanii, lipsa personalului nu mai exista, lipsuri materiale in spitale nu mai exista. Toate aceste motive sunt pentru fraieri.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sincer, trebuia sa suni la Politie. Au devenit destul de prompti si eficienti. Doar citeodata ii ia gura pe dinainte si devoaleaza cine i-a sunat. Stii vreun geamgiu bun?! S.L.I.

    RăspundețiȘtergere