duminică, 22 mai 2011

Eu si eruptiile vulcanice din Islanda

Ce are coada vacii in comun cu Primaria nu am sa stiu niciodata, insa legatura mea indestructibila cu Islanda este certa. Nu am fost vreodata in "tara ghetarilor", insa ma leaga de ea o "prietenie" ciudata. Anul trecut, in aprilie aveam deja pe pasaport viza pe 10 ani pentru Statele Unite ale Americii si imi facusem bagajele pentru o plecare de cateva zile bune la Chicago. Inainte de plecarea spre aeroportul Otopeni, de unde trebuia sa decolam spre Chicago (cu escala undeva in Europa, nu mai stiu unde), a venit vestea-traznet: a erupt vulcanul Eyjafjallajokull si tot traficul aerian este afectat. Am stat vreo doua zile cu geamantanul in sufragerie si cu telefonul zbarnaind: mai plecam, nu mai plecam. Am cautat traseea alternative, prin nordul Africii sau pe oriunde, insa totul era dat peste cap si zborurile erau amanate sau anulate. Intr-un final, am ratat America din cauza vulcanului islandez. (Spre norocul meu, fusesem in state in urma cu niste ani, deci nu am plans prea mult din cauza acestei ratari!). Ieri, potrivit nebunului profet american Harold Camping ( fara nici o legatura cu camping-ul romanesc, care te duce cu gandul la vacanta la munte cu cortul!), ar fi trebuit sa se sfarseasca lumea. Dimineata, la 8.00. cand m-am trezit, m-am uitat pe geam si tot orasul era in picioare, adica blocuri, biserici, statii PECO (ceea ce vad ei zi de zi pe geamul dormitorului meu). Oamenii se plimbau linistiti pe strada, iar eu mi-am facut teleghidata o cafea. Apoi am deschis televizorul si am dat pe stiri. Spre stupoarea mea, prima  stire pe care am vazut-o a fost ca a erupt vulcanul islandez Grimsvoet. M-am cutremurat brusc si am vazut negru in fata ochilor. Mi-am spus: nu, nu se poate repeta istoria. Acum am bilete de avion catre Suedia! Pot fi atat de ghinionista? Sper ca nu!
Oricum, daca reusesc sa ajung in Suedia fara probleme, cu avionul, promit ca voi lua foarte serios in calcul ideea unei vacante in Islanda! Cu sau fara eruptii vulcanice!

4 comentarii:

  1. Cu Suedia e mai usor, se poate si prin Moscova.Dar pretul.......
    Asa ca sper sa nu fie nevoie si sa ai un zbor placut.Si o vacanta la fel!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru incurajari si pentru urari. Va voi tine la curent cu aventura mea suedeza ... si cu cea islandeza:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu se intimpla nimic.Mergi linistita.
    Sper sa nu te superi ca am adaugat adresa blogului la mine.
    Drum bun.

    RăspundețiȘtergere
  4. ai un simt al umorului rar intilnit.Am sa-ti urmaresc aventura

    RăspundețiȘtergere