joi, 11 august 2011

Unde a priponit Mutu iapa?

Citesc pe un site de stiri sportive ca briliantul nostru si-a dat din nou in petic. Cica Mutu (Adrian Mutu) a comis-o din nou cu alcool la San Marino si Piturca s-a suparat rau pe el, de a vrut sa il trimita pachet inapoi in tara. Si pe Tamas, cica! Ulterior, Piti s-a decis si a anuntat ca cei doi fotbalisti au fost exclusi din lotul Nationalei. 
Si mi-am adus eu aminte de un episod tare dragut, inregistrat (numai de mine, fireste!) in Olimp. Era in 1999 (cred) sau in 2000 cand m-am cazat pentru cateva zile la  hotelul Panoramic. In aceeasi perioada in hotel era cazat si Adi Mutu. Eu nu stiam cine este, dar mi-a atras atentia masina de fite, cu numar de Arges (pe vremea aia, Mutu era fotbalist la FC Arges) parcata exact in fata intrarii in hotel, astfel ca cine dorea sa intre sau sa iasa trebuia sa ocoleasca bolidul lui. In acei ani, hotelul Panoramic era preferatul fotbalistilor Nationalei - Dan Petrescu, Gabi Balint, Stelea, Gica Popescu, Dorinel Munteanu etc. (fotbalistii din '94 ai Nationalei); imediat dupa campionatul mondial din '94 toti au venit la Olimp si, cei mai multi dintre ei s-au cazat la Panoramic (doar Hagi si-a inchiriat o vila, in Neptun). Receptionerii le stiau deja programul - duceau o viata sportiva; inotau, jucau tenis de camp, se plimbau. Prin baruri si restaurante nu prea isi pierdeau ei vremea. Erau responsabili si isi respectau meseria.
Ei bine, cu Mutu situatia a stat cu totul si cu totul altfel. Ziua dormea, iar noaptea si-o petrecea in clubul International, unde - spuneau ospatarii si clientii - obisnuia sa bea, destul de mult pentru un sportiv, iar apoi facea pe DJ-ul.
Si atunci am facut o comparatie, care a venit de la sine, intre ceea ce au fost fotbalistii "generatiei de aur" si ceea ce era Mutu - eram convinsa ca isi va irosi talentul de dragul distractiei. "Branza buna in burduf de caine", cum suna un proverb romanesc.
Am gresit in banuielile mele doar in ceea ce priveste durata carierei lui; eu nu-i dadeam mai mult de 5 ani de fotbal de performanta. Iata ca a rezistat mai mult, gratie talentului lui.
Cred, insa, ca ii ramane o mare durere in suflet, aceea de a nu fi egalat numarul de goluri pe care nasul lui de cununie (la prima casatorie), Hagi, le-a marcat pentru echipa nationala.
Oare unde sa fi priponit Mutu iapa?

Un comentariu:

  1. Raspuns:
    In lanul cu coca si cocaina din Londra.
    Destinul lui Mutu este destinul generatiilor post-"lovilutie", adica a generatiilor care au picat cu briou bac-ul in acest an.

    RăspundețiȘtergere