marți, 8 aprilie 2014

PNL nu va vota pentru scumpirea benzinei şi a motorinei



Comunicat de presa al deputatului liberal Mihai Lupu

În şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor de marţea trecută, Grupul parlamentar al Partidului Naţional Liberal din care fac parte a cerut retrimiterea proiectului privind Ordonanța de Urgență 111/2013 ce prevede intrarea în vigoare a majorării accizei pe combustibil de la 1 aprilie 2014 la Comisia de buget, finanţe şi bănci a Camerei, pentru a fi rediscutat împreună cu Ordonanța 102/2013, prin care guvernul a hotărât creșterea acestei accize.  
PNL a făcut acest demers parlamentar deoarece a decis să nu-şi dea girul pentru scumpirea benzinei şi a motorinei, în condiţiile în care angajamentele de anul trecut ale premierului Victor Ponta în privinţa utilizării fondurilor colectate prin introducerea accizei de 7 eurocenţi pe litru de carburant nu mai au nicio legătură cu declaraţiile dumnealui de azi sau cu cele ale miniştrilor săi! Aceste declaraţii - una mai bulversantă decât alta pentru români -, devin acum, un semn al incompetenţei mult lăudatului nou guvern: "Da. Sunt 2 miliarde. Gândiţi-vă. Evident că există

 un pericol foarte mare pentru că o mare parte din cheltuielile pe care le avem la buget sunt de genul celor descrise de dumneavoastră - salarii, pensii -, vrând nevrând trebuie acoperite", a declarat recent, ministrul de finanţe, doamna Ioana Petrescu, şocând şi presa, dar şi cetăţenii! Mai mult decât atât, însuşi premierul Ponta reclamă inconsecvenţa ministrului transporturilor în privinţa demarării lucrărilor unor tronsoane de autostrăzi: "Domnul ministru Şova să vorbească, nu să scrie pe blog despre autostrăzi. Nici el nu mai ştie ce scrie".
Din declaraţiile de mai sus reiese clar faptul că PSD una a spus anul trecut şi alta are acum în planul guvernamental, iar construcţia de autostrăzi NU mai reprezintă o prioritate a Guvernului Ponta 3! Intenţiile guvernului actual sunt acum cu totul altele, destinaţia acestor bani, împovărători atât pentru trasportatorii români cât şi pentru cetăţeni, reprezintă, în fapt, doar cârpirea bugetului pe ici pe colo, pe unde s-a întins prea mult plapuma pesedistă şi s-a cam rupt.
Majorarea accizei pe carburanţi de la 1 aprilie a.c. a făcut ca România să urce în topul ţărilor cu cele mai  mari preţuri la carburanţi din Europa, fapt ce va genera preţuri mai mari pentru alimente şi servicii, deci şi o creştere a inflaţiei, dar a reuşit, în acelaşi timp, să pună sub semnul discriminării şi decizia Guvernului Ponta 3 în privinţa favorizării unei categorii de transportatori. Mă refer la faptul că, a returna 4 eurocenţi din această taxă doar companiilor "corecte", aşa cum doreşte domnul Ponta,


 conduce la o concurenţă neloială şi defavorizeză în mod evident o serie de alte categorii, care sunt nevoite să suporte întreaga taxă: persoanele fizice, Salvarea, Pompierii, CFR Călători, transportul public în general etc.
 Mă întreb: care mai este oare rostul acestei taxe, dacă statul nu mai are drept prioritate investiţională autostrăzile - de care are atât de multă nevoie România şi care ar fi meritat orice sacrificiu -, iar modul de aplicare a acesteia nu va aduce nicidecum alte beneficii, ci va complica birocraţia şi va conduce la împovărarea suplimentară a cetăţenilor, dar şi la falimentarea unor companii ale aceluiaşi stat, cum este CFR Călători?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu