marți, 17 septembrie 2013

Greva RATC, constantenii merg pe jos sau... stau acasa!

De dimineata am vrut sa ajung in centrul orasului, motiv pentru care m-am imbracat si am plecat spre statia de autobuz. Ma duceam si spre cea de tramvai, dar in Constanta nu mai sunt tramvaie! Asa ca, eleganta, nevoie-mare, ca doar mergeam spre zona Primarie-Consiliul Judetean, m-am indreptat agale spre zona cu pricina. Am stat vreo 10 minute si am vazut cateva microbuze. Mi s-au parut cam dese, dar uitasem de greva de la RATC... Dupa vreo jumatate de ora, aveam deja in preajma mea cateva zeci de persoane. Autobuze, ioc! In total am stat in statie 40 de minute . In acest rastimp ajungeam pe jos pana in centru. Vina imi apartine in totalitate, recunosc! M-am intors, cu regret, acasa. Si mi-am amintit de greva de la RATC. Asadar, 200 de soferi sunt in greva! Ilegala, cica! Au salarii incredibil de mici. Ei vor macar 2000 de lei pe luna. Cica nu se poate, macar pana anul viitor, ca nu sunt bani. Soferii si-au ales ziua de greva exact in ziua in care incepea scoala. Si-au imaginat ca primarul va ceda fara nici o ezitare cererilor lor. Gresit moment si-au putut alege! Este cat se poate de clar ca au intentionat sa castige fara bataie de cap. Stiti cum a fost ieri orasul? Copii cu flori in mana au stat si cate o jumatate de ora in statie, dupa care s-au adunat cate 3-4 si au chemat un taximetru. Cei ce nu aveau bani, au luat-o pe jos spre scoala! A fost o zi dezastruoasa, o zi conceputa special pentru copii! Stiu ca soferii iau salarii incredibil de mici, dar este vina lor in exclusivitate ca au asteptat ziua inceperii scolii ca sa ia masuri. De ce nu au facut greva in ziua de sf. Maria, cand lumea era in vacante si simtea cu totul altfel acest gen de miscari? S-au gandit ca primarul nu va avea timp de ei, ca era ocupat sa fie Suleiman sau cine stie ce rege? E una din uriasa vina a soferilor. Stiu ca soferii se plang ca salariile sunt foarte mici, dar nu cumva si le compenseaza cu banii luati de la calatorii care nu au bilete de calatorie? Zilnic circul cu mijloace de transport in comun si tot de atatea ori vad cel putin o persoana care ii da bani soferului! Care sunt banii lui! Ieri, primarul a renuntat la asteptata intalnire cu cadrele didactice si cu elevii unor scoli din oras, tocmai pentru a incerca sa rezolve problema transportului in comun. Rezultatul a fost o sedinta a Consiliui Local Municipal, la care s-a stabilit ca transportul in comun sa fie realizat de microbuze si autocare ale firmelor private de transport, dar si grabirea privatizarii regiei de transport in comun. Inca vreo cateva zile se va circula anevoios, dupa care lucrurile isi vor gasi o rezolvare. Stiu ca soferii au salarii foarte mici si ca trebuie gasita o solutie. Nu se poate trai cu 800-900 de lei pe luna. Dar nici nu se poate face o greva in prima zi de scoala! Trebuie gasita o solutie logica, satisfacatoare pentru toata lumea. Si se poate gasi, atata vreme cat nimeni nu face greseli flagrante. Cea de ieri a fost una flagranta; cea a soferilor, vreau sa zic. Este mare pacat ca toti oamenii comenteaza, fara ca multi sa stie ce zic si de ce zic. Putina lume stie ce se intampla la RATC, ce firme private si-au facut culcus acolo. Cand veti stii, veti intelege mai mult si mai bine! De-abia apoi vom sti ce si cui cerem. Iar acest lucru este valabil in (aproape) toate locurile!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu