duminică, 24 martie 2013

Si e Blaga, iar PD-L se rupe

Imagini aproape incredibile aseara la Tv, dupa aflarea rezultatului alegerilor de la PD-L. Spre marea mea surpriza, sunt obligata sa recunosc, a iesit presedintele Traian Basescu si a spus Adio, PD-L. Trebuie sa admit ca nu ma asteptma la o astfel de reactie din partea lui, nici pe departe, cu atat mai mult cu cat presedintele unei tari nu face politica unui partid. Stupefactie totala! Al nostru face, a facut si va face. Deocamdata este liniste pe plan politic, cel putin la nivel declarativ. Probabil ei sunt de noaptea trecuta in tratative, dar noi inca nu stim nimic despre ceea ce vor face. Astazi, mai tarziu, sau poate maine vom afla ca Elena Udrea nu mai face parte din PD-L, la fel cu multi alti membri ai acestui partid. Vor merge in alta parte, isi vor face un alt partid, dar asa nu se mai poate. Daca stau si ma uit in urma cu niste ani, voi concluziona ca Blaga a fost mereu membru al PD si, mai apoi, al PD-L, fapt cu care Udrea nu se poate lauda; ea a fost si membru PSD dar si PNL. Acum ar fi putut fi in ambele, daca nu ar fi optat pentru partidul lui Boc, pe vremuri. In fine, distractia asta cu plimbatul de la un partid la altul poate costa mult, iar mai devreme sau mai tarziu, costa. Nu stiu ce va fi mai tarziu, sau maine, dar reactia de aseara a presedintelui m-a speriat. Nu am gasit alt cuvant care sa ilustreze ceea ce am simitit; pe de-o parte am ras, gandindu-ma la ce va urma, pe de alta parte m-am intristrat. Nu pentru ca as fi vreun fan pedele, ci pentru ca m-am gandit ca nu era ceva previzibil. M-am distrat copios in sinea mea cand am vazut mari analisti politici care spuneau ca Basescu a venit pregatit pentru asa ceva si ca nu-i mira ceea ce s-a intamplat. Deloc adevarat. Ieri, la ora asta, Basescu era convins ca Udrea va fi presedintele partidului. Dar nu a fost sa fie asa cum si-a dorit el, cu toate ca a obtinut multe voturi. Nu-l plac nici pe Blaga, niciodata nu a fost genul meu de politician; dar trebuie sa recunosc ca a a vut un mesaj bun, in special cel de final, foarte bun. Al nabii de bun, cum nu il credeam pe Blaga in stare. A lovit cu putere in Elena Udrea, cu perdea si fara. Mai mult fara....Ramane de vazut ce va fi, dar este clar ca PD-L va avea mult de suferit in viitor. Poate va fi mult mai mic, poate va deveni un partid frate cu PNT-ul la care, pe vremuri, am tinut foarte mult. Ramane de vazut ce se va intampla; cert este ca prevad un cutremur al acestui partid. Nu stiu ce urmari va avea, depinde de intensitate. Poate astazi, poate maine, vom afla ce se intampla si atunci voi reveni cu detalii. Pana atunci, duminica placuta. Cui poate fi deschis la vremea inchisa si la vremurile tulburi pe care le traim!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu