joi, 28 martie 2013

Ce Piti, ce fotbal...

Cum nu sunt mare microbista, ma uit la fotbal de placere. In special la cel al echipelor mari sau al echipei nationale. Iar acum sunt inca cu gandul la ultimele meciuri ale Romaniei si ma gandesc cu groaza la ce va urma. Am vazut atat meciul din Ungaria, cat si cel din Olanda si nu pot spune ca ceva m-ar fi indemnat sa iubesc echipa Romaniei; nici macar un jucator, ca sa nu mai spun de rezultate. Alea au fost cu adevarat catastrofale. Am luat sase goluri in doar cateva zile. In alte meciuri nu vezi sa intre de atatea ori mingea in vreo poarta, ca sa nu mai spun ca doar doua am inscris si noi. Daca era altfel spuneam ca a fost un joc cu multe goluri, un joc placut dar care nu ne-a fost favorabil. Ei, de unde atatea rezultate bune.... In fine, ma gandesc cu placere la Piturca, ca sa  nu-i spui Piti, asa cum ii spun cei care il iubesc sau macar il apreciaza. Eu mi-l amintesc de pe vremea in care era acuzat ca joaca barbut; chiar cred ca juca si ca inca joaca. Cat despre el, pentru cei ce nu stiu este nascut in jud. Dolj. A jucat ceva vreme la Scornicesti, fireste pe vremea lui Ceausescu! Apoi, pe aceeasi vreme, s-a mutat la U Craiova iar apoi la Steaua. Fulminant traseu! Magnific! Cred ca de aceea femeile nu sunt foarte pasionate de fotbal! Nu au la ce sa se uite, nu au pentru ca sa piarda vremea cand au mult mai multe lucruri frumoase de facut!
Dar sa revin la Piturca: ce a pierdut? Pai, in opinia lui cred ca nu a pierdut ceva; nici bani, nici familie, nici meciuri. Cel putin la nivel declarativ, e unul dintre cei mai prolifici jucatori si antrenori romani. Nu a antrenat nici o echipa de afara, atata vreme cat lumea trage de el din toate partile! In tara! De ce s-ar plange cand are de ales intre Steaua, Craiova, nationala Romaniei? Cine s-ar plange daca ar fi in locul lui? Poate, cel mult, s-ar simti deranjat de alura de doi lei a echipei pe care o convoaca. Si, oricine stie fotbal, imi da dreptate. La ce jucatori avem, dar carora Piturca nu le stie numele, am putea avea o echipa nationala foarte buna. Dar as... cum sa se planga pentru ceva ce singur isi face? El e fericit! Despre rezultate ca sa mai spuna? Zice si el ce poate dar cine sa il mai asculte, ca acum toti sunt impotriva lui. Mie chiar mi-e ciuda ca nu am scris nimic in anii ce au trecut, in lunile ce s-au scurs de cand el antreneaza nationala Romaniei, dar chiar nu consider necesar sa imi pierd vremea cu el. Chiar intenionam sa scriu ceva atunci canmd Blochina a anuntat ca il da in judecata pentru a-l determina sa recunoasca paternitatea copilului ei. Si atunci mi s-a parut de porc sa scriu ceva. Dar acum chiar ca nu mai rezist si trebuie sa scriu aceste randuri. Stiu ca putini mi se vor impotrivi, deoarece acum chiar toata lumea (mai putin nasu' Sandu!) e impotriva lui si fiecare se intreaba ce naiba cauta asta la conducerea nationalei Romaniei. V-ati  uitat la meciuri, atunci va rog sa comentati. Va mai amintiti de fotbal? Dar de fotbal adevarat, cu antrenor adevarat! Ma stiti ce inseamna fotbal adevarat? Ca mie imi vine sa cred ca am uitat ....

Un comentariu:

  1. Sunt un mare microbist.Ba nuuuu.Am fost.Inca imi place fotbalul, dar fotbalul ca sport si atat.
    E placut sa vezi un meci in Champions League, e fantastic sa poti vedea un meci pe marile stadioane europene civilizate(ca mai sunt si afara fanatici),dar nu mai am puterea sau rabdarea sa vad un meci de-al nostru, fie el si cu nationala.Stiu ce a fost la meciurile nationalei si ma consider un mare castigator, acela de a nu-mi fi pierdut timpul si rabdarea cu ele.
    Sporadic am ascultat criticile.Ele au venit si de la oameni de bine, dar si de la oamenii fotbalului romanesc(G Becali si verii sai, Dragomir...), cei responsabili de starea actuala.Crezi ca lor le pasa?Da, le pasa cam la fel de mult, precum le pasa parlamentarilor de atatea generatii de starea de saracie a natiunii romanesti.De aceea incerc sa ma desprind de vizionari de meciuri interne si dezbateri politice.Aparent fara legatura, insa in realitate f legate.Si in final ma consider un mare castigator.

    RăspundețiȘtergere