miercuri, 6 mai 2015

11 zile internata la Neurochirurgie

Nu mi-am mai permis sa postez nici un rand deoarece nu m-am simtit in stare. Asta nu inseamna ca nu am fost destul de bine din punct de vedere medical, dar am ezitat sa stau prea mult in fata calculatorului. Numai cei care au trecut, intr-un fel sau altul, printr-o astfel de situatie isi pot imagina prin ceea ce am trecut. In fine, va spuneam ca am fost internata in spital la sectia de neurochirurgie. Nu stiu cati dintre voi, cititorii postarilor mele, s-au aflat de prea multe ori in spital, asa ca nu-mi pot imagina ce parere aveti despre acest loc extrem de important pentru bolnavii din judet (si din judete vecine, va asigur!). Cei care au vizitat tinere mamici la sectia Ginecologie isi imagineaza ca la Constanta este un spital foarte frumos, bine dotat si inzestrat cu cei mai buni angajati, care nu cer spaga, nu primesc cadouri si nu viseaza sa aiba un alt salariu decat cel pe care economia romaneasca isi permite sa li-l ofere! Ti-ai gasit!!!! La fel de bune sunt si alte sectii dificile din Spital, de exemplu Cardiologia. Nu stiu cati dintre voi au avut posibilitatea de a vizita vreun bolnav internat in aceasta sectie. Daca ati facut-o, stiti cam care sunt conditiile. Foarte, foarte bune! Saloanele sunt mari si arata impecabil. Credeti-ma ca am intrat in aceasta sectie din curiozitate, pentru a face o diferenta intre Neurologie si o alta sectie care fusese renovata. Este incomparabil. Nu se poate face distinctie intre cele doua sectii. Dar daca ati fost la neuro, fie si in vizita, cu siguranta v-ati crucit de felul in care arata saloanele. Nu o sa va descriu aspectul unui salon, dar va asigur ca veti avea dureri de cap imediat dupa ce veti intra intr-unul. Norocul meu a fost ca toate angajatele acestei sectii s-au dovedit a fi de foarte buna calitate, indiferent ca le-ai dat sau nu vreo mica spaga. Cele mai multe dintre ele erau vesele, incercau sa-ti faca ziua mai buna decat era in realitate. Stiau cat de greu este sa fii internat in spital pentru atat de multe zile si se comportau ca atare. http://www.cugetliber.ro/imagini/original/sectiadeortopedie3-1364410108.jpgNu am a face vreun repros spre personal. Mi s-au parut a fi niste oameni minunati. Dar costurile internarii sunt foarte mari, chiar daca spitalizarea este GRATUITA! Nu cu multa vreme in urma, un nene care fusese internat in aceasta sectie laudase personalul dar se aratase foarte nemultumit de situatia din spital. Stiam ca trimisese o scrisoare la care astepta raspuns. Iar aceasta a venit din partea conducerii spitalului. Suna cam asa: Situaţia dificilă în care se află sistemul sanitar românesc este binecunoscută de toţi factorii implicaţi, inclusiv de personalul medical şi conducerea SCJU. Managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă „Sfântul Apostol Andrei” împreună cu personalul medical face toate demersurile necesare pentru remedierea cât mai rapidă a tuturor deficienţelor constatare sau reclamate de către pacienţi. Dotările hoteliere ale Secţie Neurologie nu sunt la standardele pe care le presupun ultimele norme în domeniu, conducerea SCJU nu a ascuns niciodată acest lucru, din contră, face toate eforturile pentru remedierea acesteai situaţii. După renovarea Secţiei Pediatrie, conform programului de reabilitare elaborat la nivelul SCJU, urmează renovarea Secţiei Neurologie. Pacienţii Secţiei Neurologie primesc în mod gratuit tratamentele şi medicaţia necesară pe durata internări." Fireste, scrisoarea nu este semnata si nici adevarata!!!! Cel putin cu ultima fraza nu pot sa fiu de acord si va asigur ca nu are cum sa fie de acord nimeni din tot spitalul. M-am uitat cu interes la mesajul postat pe site-ul spitalulconstanta.ro, care este site-ul oficial al spitalului. Am sperat sa gasesc si vreun raspuns acordat de cititori acestui mesaj neadevarat. Dar nu este! Am incercat sa scriu eu unul si sa il expediez! Greseala majora! L-am scris si am incercat sa il trimit. Nu am reusit decat sa il pierd deoarece pe site-ul spitalului mi-a aparut o eroare. Cred ca acesta este cauza pentru care nici una dintre scrieri, indiferent de natura sa, nu are nici un mesaj. Pentru ca nimeni nu il poate da!!!! Asa da! Se poate sa ai doar  mesaje pozitive, in lipsa unora negative. Nu?  Dar sa revin! Am fost internata timp de 11 zile intr-un salon de sase paturi. Una dintre persoanele spitalizate in salonul meu era foarte grav bolnava. De-abia respira, isi facea nevoile in pampersi ( CUMPARATI DE FIICA EI!!!) si nu manca nimic. In schimb i se faceau perfuzii si femeia rezista asa cum putea. Pana intr-o zi in care fiicei ei i s--a spus ca mai bine ar lua-o acasa, ca nu mai are sanse de viata. Ceea ce a si facut biata femeie. O alta colega de salon era de asemenea imobilizata. Era din Navodari si locuia singura cu toate ca daduse nastere la vreo cinci copii. Toti erau plecati din tara. Cat am stat in spital cu dansa unul dintre copii, care locuia in Spania de vreo 10 ani, a decis sa vina sa vada ce este de facut. Si a decis sa-si externeze mama si sa-i angajeze o femeie care sa o ingrijeasca. Cum ii va fi este greu de spus, dar macar va fi in casa ei si de va fi sa moara va muri tot in casa ei!  Sa va mai dau alte exemple? Am mai avut alte trei colege de salon cu care chiar comunicam. Si am comunicat foarte bine pana la momentul externarii. In acele momente realizezi care sunt calitatile unui om, daca le are, fireste! Si colegele mele de salon le au!!! Sa revin la perioada internarii, perioada in care am facut foarte multe investigatii, multe teste medicale. Nu au iesit bine, insa asta este situatia! Sper ca vor fi mai bune in viitorul apropiat! Banuiesc ca nu  vreti sa va explic diagnosticul, alimentatia prescrisa si medicamentele pe care le iau zilnic. Nu are nici un sens! Dar daca cineva are nevoie de ajutorul meu, de indiferent ce natura, va stau la dispozitie! Multa sanatate va doresc tuturor!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu