miercuri, 8 ianuarie 2014

Jurnalisti si ... jurnalisti

Dupa o perioada destul de lunga in care nu am citit nici un ziar, din motive de zile libere, de sarbatori, in care cheful de noutati s-a diminuat considerabil, am incercat astazi sa citesc ceva noutati importante despre orasul meu si tara in care traiesc. Nimic important nu am gasit. Si m-am intrebat daca intr-adevar nu s-a intamplat nimic adevarat in aceste zile. Imi este tare greu sa cred acest lucru, dar cred ca marea majoritate a jurnalistilor a trait in acelasi mod ca oricare dintre romani. Adica fiecare a avut parte de sarbatori in care s-a simtit cat a putut de bine. Si am stat sa fac un bilant, care mie mi-a iesit, dar celor care acum sunt in presa nu le prea da nota de trecere. Pe vremuri, jurnalistii erau impartiti in doua: o parte dintre ei lucrau de Craciun, cealalta parte lucra de Revelion. Iar cand spun ca lucra, chiar lucra. Subiectele de presa erau ca in orice alta perioada a anului: bune. Ma intreb ce s-a intamplat in acesti ani, iar raspunsul nu-mi este deloc pe plac. Am avut un vechi coleg, iar astazi imi este bun prieten, care avea o expresie celebra: "Daca ar fi sa omoare toti jurnalistii, multi dintre ei ar muri nevinovati!". Digerati expresia si va asigur ca o veti intelege! Nu vreau sa vorbesc despre subiectele "facaturi" care ne-au fost oferite spre lecturare. Nu am potenta necesara unui astfel de subiect. Insa mi-am amintit ca, in curand, va avea loc un eveniment devenit deja celebru, respectiv 10 oameni de valoare pentru Constanta. Acest concurs are mai multe categorii de oameni care pot primi voturi si deveni castigatori; printre ele se numara medici si multe alte categorii la care nu ma pricep. Motiv pntru care nu ma amestec. Printre oamenii de valoare din Constanta se numara si categoria jurnalisti (cel putin asa banuiesc ca se numeste!). Minunat! Era cazul ca aceasta profesie sa fie recunoscuta si apreciata la justa ei valoare. Dar am ramas nedumerita de numele pe care le-am regasit pe aceasta lista. Foarte putini jurnalisti cu o activitate omogena. Impliniti profesional! Cu foarte multe cunostinte in mai multe domenii de activitate; jurnalisti deplini, cu alte cuvinte. Am recunoscut printre numele vazute pe cel al lui Feri Predescu. Da! Face presa de mai bine de 20 de ani, a facut presa scrisa, radio si televiziune. Ea merita un astfel de titlu. Pe lista mai este Alina Vasiliu, un nume cu rezonanta in presa constanteana. De asemenea, am regasit numele Alinei Ghencea, de asemenea o jurnalista reputata. Cat despre celelalte nume, imi cer mii de scuze acelora ce se vor simti lezati de cuvintele mele, dar unele imi sunt complet necunoscute, altii sunt jurnalisti de scurta vreme si s-au limitat la unul sau doua domenii de care sa raspunda. Ori, cel putin in opinia mea, pentru a fi un jurnalist recunoscut trebuie sa ai niscaiva vechime si sa fi maturat judetul asta in lung si in lat, pe mai multe domenii de activitate. Un jurnalist care aspira la un astfel de titlu (sau macar spera ca il va primi odata si odata) trebuie sa aiba "vana". Si foarte putini o au! Fac zilnic revista presei si stiu exact despre ce vorbesc. Sa nu-mi dea nimeni cu un glont in cap, ca mor nevinovata. Nu se mai face presa de ani de zile. Nici in Romania (mai putin cateva ziare din Bucuresti), nici in Constanta. Si este mare pacat! Sunt atat de multe probleme care nu au nici o legatura cu politica. Ca observ ca asta e o mare problema. Ziarele noastre au deja amprenta amplasata asupra lor, motiv pentru care este limpede si vizibil cu ochii intredeschisi.. Succes tuturor si astept cu nerabdare numararea voturilor! Cine stie voteaza si cine voteaza ar fi bine sa stie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu