miercuri, 4 iulie 2012

Micuta uselista

Pe facebook sunt prietena cu niste persoane care fac parte dintr-o initiativa a dreptei. Mi s-a parut normal ca, daca am niste convingeri care, atentie, nu tin de niste oameni, de niste nume, ci de idei, sa ader la un grup de oameni care gandesc la fel ca mine. Eroare, grava eroare! Zilele astea s-a ascutit lupta de clasa si patimasii politici sunt in stare de orice,. Cineva din acest grup de initiativa a postat o poza si o explicatie in care facea grave greseli gramaticale. Eu, ca un dusman al agramatilor (nu sunt mandra de asta, insa asta sunt, defect profesional as putea spune!), i-am atras atentia ca ar trebui sa mai puna mana pe gramatica limbii romane. Ei, iar de aici a inceput prigonirea mea; "micuta uselista" a fost, cred, cel mai indulgent compliment care mi s-a facut! "bolnava rau" "pe undeva pe ambele flancuri" ... Astazi am stat cuminte cu postarile, am renuntat sa cedez primului impuls. M-am gandit ca nu ar fi imposibil sa fiu facuta drogata, betiva, curva, proasta, impotenta financiar sau mai stiu eu cum. Am stat si am analizat lumea din jurul meu. Si m-am ingrozit! Cei mai multi dintre ei sunt ori ca-ca, ori ca-ca. Cu alte cuvine, daca nu esti cu mine, esti impotriva mea. Si mi-am dat seama ca asta este de fapt politica democratiei noastre (nici macar nu ii mai pot spune fragila); cine nu este cu mine, este impotriva mea. A, si sa nu uit, Capsunarul a fost folosit ca argument al faptului ca eu sunt o micuta uselista. Iar eu  nu am facut nimic altceva decat sa atrag atentia asupra unor greseli gramaticale! In ce lume traim? Cred ca daca as avea vreo 2000 de euro mi-as lua bilet DUS spre USA (am viza pe 10 ani, asa ca asta nu ar fi o problema!). Dar nici daca as avea banii astia, nu cred ca as pleca (am fost prin '96 la o specializare, dar daca  o trec in CV risc sa fiu catalogata drept mincinoasa sau plagiatoare). Cred ca sufar de sindromul masochistului! Cert este ca m-am lecuit de apartenenta la grupurile de pe FB. Exceptie fac cele profesionale si artistice!

13 comentarii:

  1. http://www.facebook.com/groups/ICCD.Romania/270707759711074/?notif_t=group_activity iti dau indata mai multe detalii

    RăspundețiȘtergere
  2. Dan Neaga Nu imi fac probleme,conteaza ce scri,nu cum scri...nu prea imi place sa stau sa pun virgule si liniute....
    acum 23 de ore · Îmi place · 1
    Adriana Nistor FALSI,DOI FALSI,
    acum 23 de ore · Îmi place · 1
    Virgil Popescu nu-ti face, nu-ti face....comenteaza linistit :)))))))))))))
    acum 23 de ore · Îmi place · 2

    Maria Ionescu fratilor, dar aveti probleme mari cu limba romana - la scoala cu voi, ca nu aveti stofa de analisti politici! :)
    acum 23 de ore · Îmi place
    Luca Luminita te-ai ratacit Marioaro' ?...
    acum 23 de ore · Îmi place · 2
    Marcu Stefan ‎...nu trebuie sa ai stofa de politician ca sa vezi ca mizerile uslase,au luat-o in pas alergator spre moscova
    acum 23 de ore · Îmi place · 2
    Dan Neaga Nu stiam ca avem o analista de limba romana pe aici...de unde ati aparut,USL-ista mica .....
    acum 23 de ore · Îmi place · 3
    MIhai Georgeta daca va uitati la prieteni poate va dati seama!! este cu psd-ul :D
    acum 23 de ore · Îmi place · 2
    Marcu Stefan ‎...daca Maritza ioneasca crede ca aici e mosia uslasilor e bolnava rau,...
    acum 23 de ore · Îmi place · 1
    Dan Neaga Tocmai de aceea,chiar ii stiu pe uni dintre ei,se dau victime...capsunaru,vili rupa,etc.
    acum 23 de ore · Îmi place · 2
    MIhai Georgeta dar are si din pdl :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar asa,ce-ai cautat acolo? Mai bine uselista,decat nedusa la scoala.

    RăspundețiȘtergere
  4. fiecare persoana tinde sa devina mai buna. incercand sa faca asa zisa analiza politica, chiar daca o face anagramat, inseamna ca vrea sa se edifice, sa inteleaga, sa se clarifice; cu timpul va invata si ca trebuie sa o faca corect, sa respecte limba romana. lasati lumea sa foloseasca internetul, cu sau fara greseli, in felul asta isi limpezeste mintea si iese din cloaca izolarii

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu nu cred ca "fiecare persoana" are aspiratia de a se imbunatati. Cei mai multi iau foc daca le faci o observatie,cat de mica. Uneori chiar persoane din familie,care nu te pot banui de rea-credinta, au aceeasi reactie. Nu numai ca au atitudinea asta de "bine ca esti tu destept", dar au si talentul de a se strecura unde chiar nu te astepti. Cati manageri agramati am cunoscut, nu va mai spun..

    RăspundețiȘtergere
  6. Mai Mariuco, ne luptam cu morile de vant...nu stii expresia : " ...monseur se scrie, monseur se citeste...". Ceausescu s-a chinuit sa ne alfabetizeze pe toti. Eu ma intalnesc zilnic cu astfel de oameni si ma uimesc de la o zi la alta mai mult. Ignoranta e cea mai buna arma.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mariuta, nu ai de ce sa-ti faci probleme.Chiar si daca relatia cu ei ar fi fost f apropiata nu numai convingerile politice,tot nu merita.E drept,oricine poate face greseli,dar frumos e sa ni le asumam cu capul plecat si asa putem invata.Poate nu toti folosim corect gramatica,dar nu cred ca e o scuza ca pe FB,email,mirc...sa scrim agramat.Prescurtat da, imi amintesc ca in facultate la cursuri nu faceam altceva decit sa scrim, scriam 6 sau 8 ore la cursuri in anumite zile.Prescurtat si nu agramat, astfel ca marea majoritatea ne puteam imprumuta cursurile(exceptind ale mele pt ca eu scriu f urit).Greseli fac si eu multe,ma supara poate cind sunt corectat, este omeneste,dar nu reactionez urit.Dar de ce oare nu am facut pasi din '89 si pina acum?Pentru ca asa suntem noi,asa e si clasa politica.Oare nu avem si multi 'mari' politicieni agramati?Cu siguranta,numai daca asculti dezbaterile de pe posturile tv,te irita multitudinea dezacordurilor,dar macar daca asta ar fi singura lor problema...Uitam prea repede ca 'un colectionar de taxe la buget, chiar nu stia cum se scoate TVA-ul'.Si ce era de meserie?Aaa , politician cred.
    Plecarea din tara este o solutie dar dupa o anumita virsta capacitatea de schimbare-adaptare este mult mai mica.Si atunci pt noi e valabil bancul cu viermii:'aici este tara noastra!'

    RăspundețiȘtergere
  8. DL, nu stiu bancul. Mi-l spui si mie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, dar e cam... scarbos!
      ' Intr-o latrina viermele fiu il intreaba pe viermele tata:
      - de ce nu ne mutam si noi in alta parte, in mere de exemplu, ca este mult mai placut si frumos?
      - ai dreptate fiule, dar aceasta este tara noastra!'

      Ștergere
    2. da, scarbos dar foarte "deep"!

      Ștergere
  9. DL, ai pierdut un "e" de la "scriem"? Ar fi culmea sa discutam de agramati si sa "scrim" asa...Inclin sa cred ca te-ai grabit..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am grabit sau nu, nu mai conteaza, este greseala si mi-o asum.Important e ca mi-ai atras atentia si chiar nu m-a deranjat.Multumesc!

      Ștergere