luni, 3 noiembrie 2014

Si voi vota din nou, peste doua saptamani

Nu am lipsit de la nici un scrutin electoral, indiferent ca se vota pentru prezidentiale, pentru primarie sau pentru Consiliul Judetean. Am stiu intotdeauna ce anume imi doresc si pe cine trebuie sa votez. Nu am a-mi reprosa nimic si, daca ar fi cazul, as lua-o de la capat. Stiu ca sunt multi constanteni care au votat la fel ca mine si asta este un lucru care imi da un fior de fericire. Dar starea mea de la aceasta ora seamana izbitor de mult cu cea din 1992, cand eram jurnalist la ziarul Telegraf. Cu diferenta ca atunci aveam cu totii - ma refer la colegii mei de la acea data - aceleasi idealuri, aceleasi asteptari si stiam foarte bine ca doar un anumit candidat le poate realiza. Iar cand s-au afisat rezultatele finale eram, cum altfel, de serviciu. Ma aflam langa Carmen Cristea si eram extrem de triste amandoua. Oare si din cauza asta a emigrat Carmen? Foarte posibil!  Atunci a iesit invingator la prezidentiale nenea Iliescu. A venit apoi anul 1996, cand a iesit invingator Emil Constantinescu. Doamne, ce manifestatie a fost in Constanta. Am marsaluit pe strazi dupa care am intrat imbracata in palton la stirile de la TV Neptun. Toata lumea era  fericita ca am reusit sa schimbam regimul. Au mai trecut anii si lucrurile s-au schimbat intr-o mare masura. In 2000 lucram la Observator. Cu foarte multa uimire am realizat ca ne-am divizat, noi, jurnalistii. Erau multi care votasera cu Vadim Tudor, multi care il si vedeau presedinte. Nu mai eram la fel de asemanatori in gandire cu actualii colegi fata de cum fusesem cu fostii. Iar anii au trecut, au mai fost alte alegeri si am ramas uluita de candidatii cu care votau colegii mei. Se stia dintotdeauna ca presa este un electorat de dreapta. Dar nu mai era, se schimbase radical. Acum a iesit, dupa primul tur de scrutin, urmasul lui Iliescu. Nu am mai fost prin judet, nu am stat de vorba cu nimeni si nu stiu cine cu cine a votat. Dar am rezultatele si imi este de ajuns. Constat ca se vede extrem de clar provenienta mea. Ca doar de aceea am votat la fel ca cei din Transilvania. Ce m-a uluit insa nu au fost rezultatele primului tur de scrutin, ci felul in care s-a votat in strainatate. Felul in care mii de oameni au fost tinuti in strada pana la ora 21.00, ora la care s-au inchis urnele. Pai alegerile sunt libere, asta inseamna ca urnele ar fi trebuit sa fie deschise pana ce ultimul alegator ar fi votat. Nu conta ca se facea ora 5 sau 6 a diminetii. Important era ca oamenii sa voteze, ca doar din acest motiv facusera atata drum pana la sectia de votare. Va imaginati cati romani care se afla in Franta traiesc la Paris si cati in alte localitati. Dar in Italia stiti cati sunt la Milano sau la Roma si cati traiesc in alte orase. Dar in Suedia, credeti ca toti romanii sunt in capitala, unde aveau cabina de vot. Foarte multe persoane cu drept de vot traiesc in alte orase dar in ziua votului s-au mobilizat, s-au trezit devreme si s-au pus pe drum pentru a ajunge cat mai repede la sectiile de votare. Ce a iesit, ati vazut cu totii. Au votat extrem de putini, cei care au avut noroc. Sper cu toata fiinta mea ca aceiasi oameni vor fi la vot si peste doua saptamani. Si ca atunci vor putea vota. Si vor vota conform asteptarilor mele. Si a multora dintre noi!

Un comentariu:

  1. Ilici junior nu va apuca sa conduca tara asta, am incredere in romani. Si eu am votat ardeleneste, ce coincidenta ! ;)

    RăspundețiȘtergere