joi, 28 noiembrie 2013

Tacerea e de aur... dar nu e cazul sa fie mereu asa!

Tac de aproape o luna de zile pentru ca simt ca nu am ce sa spun! Ciudat, nu-i asa, cand orasul asta e plin de oameni de joasa speta, care vorbesc galagios, care rad cu gura pana la urechi in mijloacele de transport, care se bat pe strada, care fura de la cine se nimereste. Mai grav decat atat, insa locuiesc intr-un oras in care si mai-marii sunt de aceeasi speta. Du-te la Politie, la Consiliul municipal, la Consiliul judetean, la instantele de judecata..... peste tot vei gasi atat oameni de buna calitate, cat si lepre. Dar, din fericire, mereu sunt oameni - de diferite varste, dar care nu isi arata varsta - in fiecare nivel cu putinta, care vin sa dea cu jovialitate, si numai cu privirea sau un gest, cate un bobarnac. Revin insa la motivul pentru care nu am mai scris aici nici un cuvintel. O durere de cap, o durere de masele sau de mana ori picior te tin cateva zile. Dar eu nu am scris de aproape o luna de zile. Nu ca nu as fi vrut! Nu ca nu as fi avut chef sau inspiratie pentru a scrie. Pur si simplu nu am putut. Am fost secatuita de tot ceea ce se intampla in jurul meu; si nu mai vreau sa fiu secatuita. Vreau sa scriu si pentru asta voi trece peste aproape tot ceea ce simt. Veti regasi in viitoarele mele postari starea mea. Si sentimentele care ma incearca. Si lehamitea pe care o simt din cand in cand, aproape zilnic...Sa fie, oare, tacerea de aur? Nu prea cred, in cazul de fata! Este foarte limpede ca am pierdut indemanarea de a fi rabdatoare. Care sa fie cauza, oare? In fine, daca e alb, e alb, daca e negru, e negru, iar daca este gri, atunci sa fie gri. Nu putem alege culoarea fara a sti ce este. Astazi am facut revista presei cu toate ziarele locale si nationale. Multe evenimente, scrise si nu din punctul de vedere al eveneimentelor! Mai, sa fie, mi-am spus; cand s-a schimbat ( si ce anume a schimbat!) modul de a face presa? De ce in toate informatiile care au un dram de politica, trebuie sa stii, fara a citi in prealabil numele ziarului sau al jurnalistului care a scris, ce apartenenta politica are respectiva publicatie? Mie mi se pare nedrept, extrem de injust! Dar as vrea sa existe in tara asta si ziare oneste, care nu fac campanie electorala neintrerupta unor lideri sau unor partide. Care nu arunca in stanga si in dreapta (nu ma refer la politica!!) cu informatii absconse, care se limiteaza la prezentarea unor informatii, nu la inocularea unor idei preconcepute in mintea cititorilor. Inca visez, desi sunt treaza de multe ore! Stau si ma intreb cati ani voi mai visa, oare? Vi se pare o buna intrebare?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu