miercuri, 8 februarie 2012

PDL, veriga slaba a coalitiei de guvernamant

Ma uitam zilele acestea la toate miscarile (unele extrem de neasteptate) din viata politica, mereu surprinzatoare, din Romania. Ca am prevazut picarea cabinetului Boc, este o chestiune de analiza - nu sunt nici pe departe "mama Omida", cum a incercat cineva sa imi spuna! Dar nici pretentii de analist politic nu am - imi place, insa, observatia! Observ lucrurile care se intampla in jurul meu si incerc sa mi le explic. De ce este PDL veriga slaba a coalitiei de guvernamant? Pur si simplu deoarece a fost singurul partid care a fost nevoit sa-si devoreze toti ministrii cabinetului Boc. De dragul unui nou guvern care sa castige votul de incredere al Parlamentului si de dragul castigarii unor mandate (in numar mult mai mare decat ceea ce indica la ora actuala sondajele de opinie). PDL, adica presedintele "independent" Traian Basescu a facut aceasta mutare gen "Nufarul" cu un scop bine definit: iesirea, fie si macar partiala, din groapa in care se afla la ora actuala. Sincer, mie imi place Mihai Razvan Ungureanu (si il cred capabil de a-si umfla muschii atunci cand toata lumea se asteapta mai putin); iar cei care spun ca ministrii desemnati (in fine, nu ca ar avea MRU cine stie ce"merit" in aceasta "afacere") sunt prea tineri si neexperimentati se inseala amarnic: exact de oameni aflati in deplinatatea capacitatii intelectuale si profesionale este nevoie. Iar 42 de ani ester varsta ideala! Dar..... dar apare un inconvenient major - toti sunt stergatori de scame de pe sacoul fostilor minsitrii PDL. Cine a dovedit ca are "cojones" in toata aceasta ecuatie? Pai, nimeni altii decat UNPR  si ungurii de la UDMR. Ei sunt cei care nu au schimbat nici un ministru pentru ca li se falfaie. Li  se falfaie, insa in mod inegal si cu motivatie diferita! Ungurii au lasat sa se inteleaga, prin vocea lui Gyuri Frunda, ca ar putea intoarce oricand foaia si ca expresia "fele apa, fele viz" nu este o simpla reducere la apa de izvor. Au inoculat ideea (cel putin in randul electoratului propriu) ca si-au impus punctul de vedere si ca au cerut si obtinut noi facilitati. Prin prisma viitoarelor alegeri locale si parlamentare ei si-au recastigat increderea electoratului propriu. Si voturile acestuia! Cat priveste UNPR, nu a facut decat sa-si reafirme lipsa totala de valoare.
Ca maine actualul guvern va trece prin Parlament este destul de evident. Dovada stau si zborurile charter si antemergatorii prin zapada Moldovei pentru ca "aplaudacii" coalitiei de guvernamant sa isi poata face numarul la bara fixa. Dar pana la urma tot PDL (aceasta struto-camila a politicii  romanesti) va fi partidul sacrificat. Pe principiul "eu te-am facut, eu te omor!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu