sâmbătă, 6 august 2016

SUTE DE CUPLURI ÎNCEARCĂ SĂ ADOPTE UN COPIL!

Fiecare familie trebuie să aibă copii, mai devreme sau mai târziu, în funcție de cum își dorește și-și permite. Așa am fost învățați de mici, așa este legea firii. Însă, în zilele noastre lucrurile s-au schimbat foarte mult și părerile sunt împărțite. Pe de-o parte, cei care au mulți urmași trăiesc, de regulă, în condiții greu de imaginat. Este adevărat că veniturile salariale (pentru cei care muncesc!) sunt limitate, ajutoarele pentru creșterea copiilor sunt și acestea foarte mici, iar micuții se dezvoltă într-un mediu plin de lipsuri de toate felurile. Și aici ne referim la condițiile normale de trai pe care avem pretenția că le-ar putea avea o familie împlinită. Numai că nu prea le are. Cei care, la rândul lor, nu au reușit să aibă un copil în primii ani după căsnicie, fac eforturi foarte mari pentru a adopta un bebeluș. Și există foarte multe cazuri, ba avem chiar exemple concrete ale unor familii care au adoptat copii și sunt foarte mulțumite de alegerea pe care au făcut-o, deși unii dintre cei mici sunt de etnie rromă. În cel de-al treilea rând, există familiile care au avut șansa de a avea câte unul sau doi copii, care trăiesc într-un mediu civilizat și au bani pentru a avea grijă de fiecare membru. Numărul celor din urmă este, din păcate, foarte mic în comparație cu celelalte cazuri expuse anterior. Pentru a vedea exact cum stau lucrurile, am stat de vorbă cu Roxana Onea, purtătorul de cuvânt al DGASPC.roxana onea Ea ne-a spus că la ora actuală există sute de copii în centrele de plasament sau la asistenții maternali profesioniști. ”552 copii sunt în centre de plasament, din care 200 cu dizabilități, și 467 copii sunt plasați la asistenți maternali profesioniști”.
127 de familii din Constanța sunt apte pentru adopție
Probabil că numărul familiilor care își doresc să adopte un copil este mult mai mare, dar până la ora actuală doar 127 de familii din județul Constanța sunt atestate pentru adopție. Condițiile pe care acestea trebuie să le îndeplinească pentru a obține un calificativ favorabil sunt destul de dure. Potrivit Roxanei Onea, la ora actuală sunt 44 de copii pentru care este deschisă procedura de adopție. Dintre aceștia, trei se află în centre de plasament, iar 41 sunt integrați în familii, la asistenții maternali profesioniști.  Cum spuneam, pașii pe care o familie trebuie să-i  îndeplinească pentru adopție sunt destul de întortocheați. Iată cum prevede legea că trebuie să se desfășoare adopțiile: La Biroul adopții, persoanele interesate obțin toate informațiile necesare pentru finalizarea adopției interne. Această etapă reprezintă etapa de informare. Apoi, familia doritoare primește lista documentelor necesare pentru întocmirea dosarului și mai apoi intră în perioada de evaluare premergătoare obținerii atesatului de familie/persoană aptă să adopte. Evaluarea socială înseamnă desfășurarea anchetei sociale în teren, verificarea condițiilor de locuit. Se face și o evaluare psihologică, care înseamnă perioada de testare psihologică și cursul de pregătire la care participă în mod obligatoriu. Acest curs este organizat de către specialiștii din cadrul Biroului Adopții, iar aici persoanele dornice să fie atestate primesc atât informații juridice și privind dezvoltarea abilităților parentale, cât și informații privitoare la profilul copilului adoptabil. Foarte interesant este faptul că avem și familii care au adoptat deja un copi, dar doresc să-și mărească familia. Potrivit Roxanei Onea, în județ există cinci astfel de cazuri.
Oare unde este mai bine pentru copii? În familii adoptive sau în grija statului?
copii adoptatiNiciodată nu am crezut că voi fi în stare sau, mai degrabă, că voi avea motive să adresez o astfel de întrebare. În mod normal, copiii trăiesc o viață adevărată în cadrul unei familii, alături de părinți, frați și surori. Numai că, în zilele noastre, când viața este atât de grea, este dificil să dai un răspuns corect la o asemenea întrebare. Pe vremuri, străbunicii noștri proveneau din familii numeroase. Era în vogă expresia: unde merge suta, merge si mia. Cu alte cuvinte, copiii se creșteau unii pe alții, fără a apărea prea multe probleme. Mâncau ce apucau, se îmbrăcau unii de la alții, se încălțau la fel. Cunosc familii care au crecut și 13 copii, și toți sunt la casa lor, sunt oameni de nădejde în ciuda dificultăților avute în copilărie. Acum, însă, lucrurile s-au schimbat radical. Știți că există familii muritoare de foame, care nu-și trimit copiii la școală pentru că nu au haine și îmbrăcăminte să le ofere, familii care trăiesc pur și simplu din alocația pe care micuții o primesc din partea statului. Adică din câteva zeci sau poate sute de lei pe lună. Și nu sunt puține, cum ar părea la o primă vedere. Dacă doriți să vedeți astfel de familii, vă îndemn să ieșiți din municipiile județului și să vă îndreptați atenția spre cartierele rău-famate ale orașelor sau în satele extrem de sărace. Surprizele ce vă vor fi oferite sunt departe de a fi imaginate. Dar copiii aflați în grija statului beneficiază de bani destul de mulți pentru cheltuieli. Astfel, pentru un copil normal dezvoltat care crește într-un centru de plasament se cheltuiesc lunar în medie 2463 de lei, iar pentru unul care este crescut într-o familie maternală suma de bani acordată de către stat este de 1904 lei. Adică în aceste centre, copiii beneficiază de tot ce-și doresc, mai puțin de dragoste adevărată de părinte. adoptieDe regulă frații se adoptă împreună, dar pot fi adoptați și separat sau numai unul dintre ei. (De exemplu, în cazul în care unul are handicap, este puțin probabil să poată fi adoptat, deoarece familiile care adoptă își doresc copii sănătoși). Sunt însă multe cazuri în care copiii nu au pretendenți români care să-și dorească să-i înfieze. Pentru acești micuți, dacă adopția nu se poate încheia în România și au avut procedura deschisă în acest sens, se trece la etapa adopției internaționale. În județul nostru există trei complexe de servicii comunitare pentru copii cu dizabilități, centrul de plasament Traian, tot pentru copii cu dizabilități și 6 centre pentru copii cu dezvoltare normal, dintre care unul este Centrul Maternal Mangalia.
Părinții ar trebui să-și dea acordul pentru adopții
Uneori este dificil să obții acordul părinților care și-au abandonat copiii pentru ca aceștia să poată fi adoptați. Teoretic, legea îi obligă pe ambii părinți să își dea acordul. Dar există cazuri în care unul dintre părinți este necunoscut, declarat mort sau se află în imposibilitatea de a-și manifesta voința, este suficient consimțământul celuilalt părinte. Dacă ambii părinți se află într-una dintre aceste situații, adopția se poate încheia fără consimțământul lor. În cazul mamelor care și-au părăsit copiii în maternitate (pentru că există și astfel de cazuri, și nu sunt deloc puține), uneori acestea nu sunt de găsit sau dacă sunt, nu își dau întotdeauna acordul pentru adopție dar, dacă arată dezinteres față de minor, se poate demonstra acest lucru la promovarea deschiderii de procedură de adopție pentru copil.

3 comentarii:

  1. Oportunitate de împrumut oferită de dl, Benjamin care îmi salvează familia de la robie financiară {lfdsloans@lemeridianfds.com}

    Bună toată lumea, sunt mamă singură Putri Adiratnaa, din Jakarta, aș dori să împărtășesc această mărturie grozavă despre cum am primit un împrumut de la dl, Benjamin, când am fost alungați de acasă când nu mai puteam să-mi plătesc facturile, după fiind înșelat de diverse companii online și refuzat un împrumut de la banca mea și o altă uniune de credit pe care am vizitat-o. Copiii mei au fost luați de asistență maternă, eram singură pe stradă. În ziua în care am pășit rușinos într-un vechi coleg de școală care m-a prezentat la Daisy Maureen. La început i-am spus că nu sunt mai pregătit să-mi asum niciun risc de a solicita un împrumut online, dar m-a asigurat că îmi voi primi împrumutul de la ei. În al doilea rând, din cauza casei mele, am fost nevoit să iau un proces și am solicitat împrumutul, din fericire pentru mine am primit un împrumut de 80.000,00 USD de la domnul Benjamin. Sunt fericit că am asumat riscul și am solicitat împrumutul. Copiii mei mi-au fost returnați și acum dețin o casă și o afacere proprie. Toate mulțumirile și recunoștința se adresează Serviciului de finanțare Le_Meridian și pentru ajutorul domnului, Benjamin, pentru că mi-a dat un sens vieții, când pierdusem orice speranță. Dacă în prezent căutați un ajutor de împrumut, le puteți contacta prin: {lfdsloans@lemeridianfds.com} sau WhatsApp + 1-989-394-3740

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutari,
    Numele meu este Luta Roxana din Bistrița, vreau să folosesc acest mediu pentru a sfătui pe toți să fie atenți cu privire la modul de a obține un împrumut pe internet, atât de mulți creditori aici sunt toți escroci și sunt doar acolo pentru a vă înșela de toți banii. Am solicitat un împrumut de 25.000 de euro de la o femeie din Singapore și am pierdut la început aproximativ 1300 de euro, fără să iau împrumuturi, mi-au cerut din nou un alt cost, am plătit aproape 3.000 de euro și totuși nu am primit împrumutul.

    Slavă lui Dumnezeu, am întâlnit un prieten care tocmai a solicitat un împrumut și a primit un împrumut fără niciun stres, m-a încurajat să depun cereri. Am solicitat un împrumut de la doamna Sarah Michael și am primit un împrumut de 25.000 de euro pe care l-am solicitat, la început am crezut că este o glumă și o înșelătorie, dar am primit împrumutul în mai puțin de 48 de ore și cu o dobândă de 3% fără colateral. Sunt foarte fericit că sunt salvat de sărăcie.

    așa că îi voi sfătui pe toți cei care au nevoie de împrumut să o contacteze pe doamna Sarah Michael, prin e-mail: (sarahmichael831@gmail.com) sau Whatsapp: + 1-315-284-1764. De asemenea, mă puteți contacta pentru informații suplimentare prin e-mail: (roxanaluta04@gmail.com)

    RăspundețiȘtergere
  3. Assalamualaikum

    Numele meu este Kartika Fitri (kartikafitri74@gmail.com) din Bogor (Indonezia), în timpul pandemiei Covid19, afacerea soțului meu era îndatorată pentru că nu putea ține pasul, așa că am căutat online cum pot obține un împrumut personal pentru că nu am garanții, am contactat mai multe împrumuturi ale companiei dar se dovedește a fi escrocherii și escrocherii după ce le-ați trimis bani, nu veți mai auzi de ele

    Așa că am văzut o postare de la Mahammad Ismali (Mahammadismali234@gmail.com) despre un împrumut de la Dangote Loan Company Prin e-mail: Dangotegrouploandepartment @ gmail cu o dobândă de împrumut de 2%, așa că i-am contactat în urma procedurii lor și mi-am luat împrumutul de 500.000.000,00 IDR (500 de milioane) ) aprobat și transferat la noi

    Vreau să mulțumesc Dangote Loan Company și Mahammad Ismali și vă mulțumesc pentru totdeauna, sfatul meu pentru oricine citește acest lucru nu vă mai pierde timpul în căutarea de împrumuturi în cazul în care contactați Dangote Loan Company și jur cu viața mea că sunt reale legitim

    RăspundețiȘtergere